Ruszyła sprzedaż biletów na połączenia dalekobieżne na platformie INFOBUS, która działa w całej Europie i poza jej granicami. To już ósmy agent, który współpracuje z PKP Intercity.
PKP Intercity tłumaczy, że, podejmując współpracę z agentami zewnętrznymi, umożliwia pasażerom jak najszersze możliwości zakupu swoich biletów. Także w tych miejscach, które pasażerowie najczęściej wybierają. Do takich należy platforma INFOBUS.
Bilety można zarezerwować w prosty sposób na stronie infobus.eu Na platformie udostępniane będą bilety na połączenia krajowe PKP Intercity. INFOBUS współpracuje także z ponad 10 000 partnerów, oferując szybki i wygodny proces zakupu biletów oraz pełne wsparcie pasażerów na każdym etapie podróży. Z usług tej platformy co miesiąc korzysta ponad 2 miliony osób.
Rozwój współpracy z agentami
PKP Intercity współpracuje już z ośmioma agentami. Pierwszym był serwis mPay, który z końcem maja 2022 r. rozpoczął sprzedaż w swojej aplikacji oraz serwisie www.biletynakolej.pl. Kolejnymi w tym samym roku byli Teroplan z serwisem www.e-podroznik.pl oraz Astarium z serwisem www. Koleo.pl i swoją aplikacją KOLEO. Z początkiem 2023 roku dołączył SkyCash Poland z aplikacją mobilną SkyCash. A z końcem tamtego roku kolejny agent z popularną aplikacją mobilną Jakdojade.
Intercity dodaje, że w aplikacjach KOLEO oraz Jakdojade dostępna jest także graficzna rezerwacja miejsc w pociągach PKP Intercity. Od marca 2024 roku w ramach ujednoliconych warunków handlowych PKP Intercity uruchomiło także sprzedaż w serwisie lataj.pl obsługiwanym przez eTravel Services. Zaś w październiku bilety zaczął sprzedawać serwis Biletico.pl, którego właścicielem jest Multipay.
W ramach Ujednoliconych Warunków Handlowych od maja 2022 roku do końca lutego 2025 roku agenci sprzedali już ponad 22 miliony biletów PKP Intercity.