Infrastruktura

Obwodnica Barlinka została wybudowana na nasypie kolejowym

Obwodnica Barlinka została wybudowana na nasypie kolejowym fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

19 lipca 2019 r. miało miejsce uroczyste otwarcie obwodnicy w Barlinku. 2,5 kilometrowy odcinek trasy poprowadzony został po nasypie nieczynnej linii kolejowej nr 410.

Trasa kolejowa nr 410 kiedyś łączyła stację Grzmiąca ze stacją Kostrzyn. Wykorzystanie nasypu kolejowego podczas budowania obwodnicy pozwoliło ograniczyć koszty m.in. wykupu gruntu czy budowy nowej konstrukcji drogi.

Budowa obwodnicy kosztowała 23,6 mln zł, z czego 14,85 mln zł wyniosło unijne dofinansowanie. Inwestycja odciąży przecinające się w mieście dwie drogi wojewódzkie: nr 151 oraz 156. Drogą nr 151 przejeżdżało średnio 10 tys. samochodów w ciągu doby.