Talgo zaprezentowało wyniki finansowe za 2023 rok podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, które odbyło się w siedzibie firmy w Las Rozas pod Madrytem. Główne priorytety na przyszłość to wzmocnienie zdolności przemysłowej oraz maksymalizacja efektywności dostępnych zasobów finansowych.
Rekordowe przychody i portfel zamówień
W 2023 roku Talgo osiągnęło rekordowe przychody w wysokości 652 milionów euro, co stanowi wzrost o 39% w porównaniu do 2022 roku. EBITDA firmy wzrosła o 55% do 76,5 miliona euro. Portfel zamówień na koniec roku wyniósł 4,223 miliona euro, co oznacza wzrost o 54% i również jest rekordowym wynikiem dla Talgo.
Firma otrzymała w zeszłym roku nowe zamówienia o wartości 2,100 miliona euro, w tym od wymagających klientów, takich jak Deutsche Bahn w Niemczech i DSB w Danii. Głównym wyzwaniem dla Talgo jest dalszy rozwój, aby zapewnić długoterminową stabilność biznesu.
W 2023 roku Talgo zakończyło program wynagrodzenia dla akcjonariuszy o wartości 12 milionów euro poprzez elastyczną dywidendę oraz nowy program skupu akcji.
Prezes Talgo, Carlos Palacio, podkreślił, że w nadchodzących latach większość przychodów będzie pochodzić z projektów międzynarodowych, szczególnie z krajów europejskich, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Dyrektor Generalny Talgo, Gonzalo Urquijo, zaznaczył, że w 2023 roku firma kontynuowała realizację projektów produkcyjnych na wysokim poziomie aktywności, w tym projekty bardzo szybkiej kolei dla Renfe i Adif w Hiszpanii oraz projekty międzyregionalne dla Deutsche Bahn i DSB.
Palacio wyraził wdzięczność dla akcjonariuszy za ich zaufanie i wsparcie w 2023 roku oraz w pierwszej połowie 2024 roku, podkreślając, że ochrona zatrudnienia i zdolności przemysłowej w Hiszpanii pozostają priorytetem.
Talgo to lider w projektowaniu, produkcji i utrzymaniu pociągów wysokich prędkości i międzyregionalnych, działający w wielu krajach na całym świecie. Firma jest głównym dostawcą pociągów dla Renfe oraz projektu „Haramain” w Arabii Saudyjskiej, a także wybranym producentem przez Deutsche Bahn i DSB do dekarbonizacji mobilności.