Strona główna » Wiadomości » Infrastruktura » Nad torami w Skierniewicach będzie nowy wiadukt drogowy zamiast przejazdu kolejowo-drogowego

Nad torami w Skierniewicach będzie nowy wiadukt drogowy zamiast przejazdu kolejowo-drogowego

Adrian Izydorek
Fot. PKP PLK

Wiadukt drogowy w Skierniewicach zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Zwierzynieckiej / Piłsudskiego. Nowy obiekt usprawni transport i zwiększy bezpieczeństwo na skrzyżowaniu linii kolejowej i ważnej miejskiej drogi.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Miasto Skierniewice podpisały dziś umowę w sprawie współpracy przy budowie wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. Zwierzynieckiej/ Piłsudskiego. Bezkolizyjny obiekt zastąpi dotychczasowy przejazd na drodze powiatowej Skierniewice – Maków. Efektem inwestycji będzie likwidacja tzw. wąskiego gardła na mapie transportowej Skierniewic, co znacznie usprawni ruch lokalny i tranzytowy. Bezkolizyjne skrzyżowanie podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych, mieszkańców oraz użytkowników drogi. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście.
Szacowana wartość inwestycji to około 20,3 mln zł (netto). Projekt przewiduje, że kierowcy pojadą wiaduktem z dwoma pasami ruchu nad torami linii Warszawa – Katowice, a piesi skorzystają z wygodnego chodnika. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  dofinansują zadanie w kwocie do wysokości 10,7 mln zł (netto) w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III”. Realizacja planowana jest w latach 2020 – 2022 r.

Bezpieczniej na skrzyżowaniu dróg i torów

Budowa wiaduktu drogowego w Skierniewicach wpisuje się w realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt poprawy bezpieczeństwa. Celem jest zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg. W województwie łódzkim do projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III” zakwalifikowały się jeszcze trzy inicjatywy. To wiadukty kolejowe/ tunele drogowe w Łowiczu, Andrespolu i Gałkówku.

W całym kraju w ramach projektu planowana jest budowa 31 obiektów, w tym 14 wiaduktów kolejowych, 11 wiaduktów drogowych, 6 przejść dla pieszych (2 kładki i 4 przejścia pod torami). Bezpieczne skrzyżowania powstały i są budowane również w ramach Krajowego Programu Kolejowego na modernizowanych liniach m.in. Warszawa – Białystok, Poznań – Warszawa, Kraków – Rzeszów i Warszawa – Lublin.

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x