Strona główna » Wiadomości » Konferencje i spotkania » Mercedes-Benz chce przenieść transport produktów na tory. Rusza budowa nowej bocznicy i centrum logistycznego w Jaworze

Mercedes-Benz chce przenieść transport produktów na tory. Rusza budowa nowej bocznicy i centrum logistycznego w Jaworze

Redakcja
Fot. Mercedes-Benz

30 sierpnia przedstawiciele władz Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST- PARK” i Mercedes-Benz AG dokonali symbolicznego „wbicia łopaty” pod budowę bocznicy kolejowej i centrum logistycznego dla fabryki Mercedesa w Jaworze. Na początku 2024 większość dostaw do zakładu i transport gotowych produktów przeniesie się z drogi na tory.

Jak podaje Mercedes-Benz Manufacturing Poland, bocznica połączona będzie z linią kolejową Kędzierzyn Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica. Na powierzchni 2,6 ha powstanie centrum logistyczne, czyli nowoczesna platforma przeładunkowa z zaawansowaną technologicznie infrastrukturą, przeznaczoną w szczególności do obsługi transportu baterii litowo-jonowych z Jawora do fabryk Mercedesa na świecie. Na początku 2024 większość dostaw do zakładu i transport gotowych produktów przeniesie się z drogi na tory.

Dążenie do neutralności pod względem emisji CO2 było naszym celem od samego początku istnienia fabryki w Jaworze. Zakład zasilany jest w 100% energią odnawialną. Kolejnym krokiem redukcji śladu węglowego jest obszar logistyki. Dzięki nowej bocznicy kolejowej zminimalizujemy transport drogowy do i z fabryki, który zastąpią przewozy koleją – mówi Aleksandra Łukasiak, CEO Mercedes-Benz Manufacturing Poland.

Fabryka Mercedesa w Jaworze jest zaawansowanym technologicznie zakładem produkującym wysoko wydajne, czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, a także baterie do samochodów Mercedes-Benz typu hybryd plug-in i elektrycznych modeli Mercedes EQ. Fabryka produkuje baterie do hybryd plug-in i aut elektrycznych marki Mercedes-EQ.

To największa tego typu inwestycja w historii Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK” i jedno z najbardziej strategicznych przedsięwzięć związanych z infrastrukturą kolejową w tej części Polski – podkreśla Piotr Wojtyczka, Prezes Zarządu WSSE.

Budowa bocznicy kolejowej i centrum logistycznego dla fabryki Mercedesa w Jaworze rusza pięć miesięcy po podpisaniu umowy pomiędzy Mercedes-Benz Manufacturing Poland i Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną „INVEST-PARK”. Projekt finansowany jest ze środków WSSE oraz MBMPL, a jego koszt szacuje się na kilkadziesiąt milionów złotych.

Zakład w Jaworze, o powierzchni produkcyjnej i logistycznej około 250 000 m² stawia na nowoczesne urządzenia i innowacyjne technologie Przemysłu 4.0 i jest ważnym pracodawcą w regionie.

Fot. Mercedes-Benz

 

Podobne artykuły