W najbliższą środę rozpoczną się prace przygotowawcze do modernizacji linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola (42 km).
Linia nr 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola: Między 16 maja a 6 czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe będą prowadzić montaż czterech dodatkowych rozjazdów na tymczasowym posterunku Dobroń. Posterunek spowoduje, na dwie części zostanie niejako podzielony odcinek Pabianice – Łask liczący 16 km. Powstaną dwa szlaki: Pabianice – Dobroń i Dobroń – Łask. PLK tłumaczą, że takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych na linii nr 14 podczas jej modernizacji.
Jeszcze w tym miesiącu ruszą prace na stacji Zduńska Wola, a 10 czerwca główne roboty na szlakach Łask – Gajewniki i Gajewniki – Zduńska Wola oraz na stacji Łask. I mają się zakończyć w I kwartale 2019 roku.
W następnej kolejności ruszą roboty modernizacyjne na szlakach Łódź Kaliska – Retkinia, Retkinia – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń wraz ze stacjami Lublinek i Pabianice. Prace potrwają do I kwartału 2020 roku. W końcowej fazie planuje się wykonanie modernizacji szlaku Lublinek – Pabianice. W planach jes także ikwidacja tymczasowego posterunku odgałęźnego Dobroń (zakończenie planowane jest na III kwartał 2020 roku).
Efektem modernizacji linii nr 14 będzie skrócenie o 15 minut przejazdu między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Poprawi się też standard stacji i przystanków kolejowych.
Oprócz wymiany torów i trakcji, przebudowanych i wyremontowanych zostanie pięć wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów. Cała inwestycja ma kosztować 346 mln zł brutto.