Przewozy pasażerskie Tabor
Partnerzy działu

ŁKA rozbudowała pierwszego Flirta o dodatkowy, trzeci człon [ZDJĘCIA]

ŁKA rozbudowała pierwszego Flirta o dodatkowy, trzeci człon [ZDJĘCIA] Fot. ŁKA

Byliśmy świadkami historycznej chwili – pierwszy dwuczłonowy Flirt został rozbudowany o dodatkowy środkowy człon – poinformowała Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

W zakładzie Stadlera w Siedlcach rozbudowano skład Flirt o dodatkowy, trzeci człon. Jak zwraca uwagę przewoźnik – jest to innowacyjny projekt w skali Polski i Europy. Trójczłonowy pojazd będzie wkrótce testowany na torze doświadczalnym w Żmigrodzie.

W kwietniu 2019 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z Stadlerem umowę na rozbudowę dziesięciu dwuczłonowych Flirtów  o dodatkowy człon w ramach projektu “Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III”. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie liczby miejsc siedzących ze 120 do 186. Długość dodatkowego przedziału wyniesie 16 metrów, a całego rozbudowanego pojazdu 64 metry. W dodatkowym członie znajdzie się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi. Dodatkowy człon będzie przystosowany do standardów w obecnych pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Konstrukcja zespołów trakcyjnych typu FLIRT jest oparta na elastycznej, dostosowanej do potrzeb użytkowników koncepcji pojazdu, której fundamentem jest sprawdzony, przetestowany system modułowy. Każdy zespół trakcyjny można dopasować do wymogów przewozów regionalnych i międzymiastowych. Produkowane są zespoły trakcyjne liczące od dwóch do ośmiu członów, z liczbą miejsc siedzących od 120 do 488. Krótsze składy można z czasem rozbudować o kolejne wagony, aby umożliwić przewóz większej liczby osób

Wartość projektu to 68 481 150,00, kwota dofinansowania z RPO wyniosła 47 455 500,00. W ramach umowy Stadler zobowiązał się także do utrzymania pojazdów do roku 2029.

Fot. ŁKA
Fot. ŁKA
Fot. ŁKA
Fot. ŁKA