2,5 tys. dróżników odbywa dodatkowe szkolenia na przejazdach kolejowo-drogowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe zorganizowały kurs dla swoich pracowników, aby podnieść ich kwalifikacje i umiejętności zakresie stosowania procedur i uczenia się właściwych reakcji podczas sytuacji kryzysowych, takich jak np. awaria rogatek, czy usterka samochodu na przejeździe.
Dróżnicy objęci szkoleniem pracują na 480 posterunkach wyposażonych w system wspomagania dróżnika przejazdowego (swdp). I duża część zajęć ma miejsce na przejazdach, gdzie pod okiem instruktorów doskonalą swoje umiejętności. Efektem szkoleń będzie podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.
– Podnoszenie kwalifikacji pracowników odpowiedzialnych za ruch pociągów, dodatkowe urządzenia na posterunkach, modernizacja linii i przejazdów kolejowo–drogowych, to działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na rzecz bezpieczeństwa na kolei. Łączymy wiele inicjatyw w obszarze techniki, organizacji oraz pracowniczym, by podróże i przewóz ładunków były coraz bezpieczniejsze – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP PLK.
Zarządca naszej sieci kolejowej stara się podnieść poziom bezpieczeństwa na przejazd także przy pomocy nowych urządzeń. I tak na 147 szczególnie ważnych przejazdach zamontowano urządzenia radio-stop. Ich działanie polega na tym, że w sytuacji zagrożenia umożliwiają pracownikowi natychmiastowe zatrzymanie pociągów zbliżających się do przejazdu, co przyda się zwłaszcza w sytuacji, gdy dochodzi do zatrzymania samochodu na torach.
PLK monitoruje i kontroluje pracę dróżników i innych posterunkach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu. W ubiegłym roku przeprowadzono około 115 tys. takich kontroli.