Infrastruktura Przewozy pasażerskie Przewozy towarowe

Kolejny etap prac w Polsce Wschodniej. Rusza przebudowa torów na trasie Kraśnik-Zaklików

Kolejny etap prac w Polsce Wschodniej. Rusza przebudowa torów na trasie Kraśnik-Zaklików fot. PKP PLK

PKP PLK prowadzi obecnie największy projekt infrastrukturalny w Polsce Wschodniej – łączy Podkarpacie z Lubelszczyzną. Pociągi jeżdżą już na trasie Lublin-Kraśnik. Prace przeniosły się na odcinek Kraśnik-Zaklików.

Od 13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Podróżni korzystają z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. Prace przeniosły się na odcinek Kraśnik – Zaklików. Efektem inwestycji wartej 367 mln zł będą m.in. krótsze przejazdy i większe bezpieczeństwo. Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce.

Dzięki inwestycji usprawniony zostanie ruch regionalny od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa- Lublin – Dorohusk. To także rozwój transportu towarowego pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu.

Dodatkowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają zrealizować łącznicę między liniami nr 7 Lublin – Warszawa i nr 68 Lublin – Stalowa Wola. Podróż i skorzystają w tym miesiącu z nowych przystanków w Zaklikowie i Charzewicach. Skróci się czas podróży na trasie Lublin-Stalowa wola i Lublin-Rzeszów.

– Na 36 km odcinku z Lublina do Kraśnika wyremontowano już tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy, postawiono konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. We wrześniu wykonawca rozpoczął prace na kolejnym odcinku Kraśnik – Zaklików. Efekty prac widać także na stacji Stalowa Wola Rozwadów. Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h.– powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

We wrześniu prace przeniosły się na kolejny odcinek Kraśnik – Zaklików. Wykonawca przystąpił do demontażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), zabudowy fundamentów sieci trakcyjnej oraz oczyszczania tłucznia specjalistyczną maszyną. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.

Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł. Więcej informacji na temat projektu na stronie plk-polskawschodnia.pl.