PKP PLK prowadzi obecnie największy projekt infrastrukturalny w Polsce Wschodniej – łączy Podkarpacie z Lubelszczyzną. Pociągi jeżdżą już na trasie Lublin-Kraśnik. Prace przeniosły się na odcinek Kraśnik-Zaklików.
Od 13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Podróżni korzystają z wygodnych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. Prace przeniosły się na odcinek Kraśnik – Zaklików. Efektem inwestycji wartej 367 mln zł będą m.in. krótsze przejazdy i większe bezpieczeństwo. Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce.
Dzięki inwestycji usprawniony zostanie ruch regionalny od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa- Lublin – Dorohusk. To także rozwój transportu towarowego pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu.