Małopolskie Linie Dowozowe cieszą się coraz większą popularnością wśród pasażerów. Aby sprostać zapotrzebowaniu, Koleje Małopolskie muszą wynająć autobusy i kierowców do obsługi niektórych linii.
W tamtym roku autobusy MLD przewiozły 3,5 mln pasażerów, którym zapewniły dogodne przesiadki na pociągi Kolei Małopolskich. W tym roku autobusy będą obsługiwały 55 linii, które obejmą wszystkie powiaty Małopolski oraz 110 gmin.
Jest to duże wyzwanie. W celu realizacji zadań przewozowych Koleje Małopolskie muszą wynająć więcej autobusów wraz z kierowcami. Dlatego KMŁ ogłosiły przetarg. Firmy, które zdobędą zamówienia, będą woziły pasażerów na wybranych liniach: A2 (Wieliczka – Myślenice) A14 (Spytkowice – Kraków), A17 (Wieliczka – Dobrzyce – Szczyrzyc), A18 (Wieliczka – Siedlce), A21 (Nowy Sącz – Nowy Targ), A19 (Olszowice – Świątniki Górne – Wieliczka – Szczytniki), A44 (Kraków – Alwernia) oraz A47 (Andrychów– Bulowice – Kęty – Witkowice – Osiek – Oświęcim).
Koleje Mazowieckie wyliczyły, że autobusy wykonają łącznie pracę przewozową na poziomie prawie 1,1 mln wzkm (wozokilometrów). Jeśli natomiast KMŁ skorzystają w pełni z prawa opcji, to przewozy wzrosną o 3,3 mln wzkm, , a więc razem to 4,4 mln wzkm.
Rozwój Małopolskich Linii Dojazdowych wspiera finansowo samorząd wojewódzki. W tym roku dotacja na ten cel przekroczy 67,5 mln zł.