Koleje Czeskie przygotowują się do ogłoszenia przetargu na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik miał kontaktować się w tej sprawie już także z polskimi producentami takimi jak Newag, Pesa Bydgoszcz oraz FPS H. Cegielski.
Jak poinformował czeski portal Zdopravy.cz, Koleje Czeskie chcą zwiększyć swoją flotę o kolejne elektryczne zespoły trakcyjne. Tym razem pojazdy miałyby być przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h. Przewoźnik miał kontaktować się już z producentami taboru, w ramach wstępnych konsultacji rynkowych, które zostaną przeprowadzone przed rzeczywistym ogłoszeniem postępowania przetargowego.
Koleje Czeskie chciałyby kupić łącznie do 100 nowych EZT, w różnych kombinacjach w zależności od ilości członów. Wskazano, że nowe EZT powinny mieć: 200, 300, 400 lub 500 miejsc siedzących.
Zakup ma być związany z budową tras KDP w Czechach. Ale nowe EZT mają zostać skierowane na konwencjonalne linie kolejowe, gdzie prędkość maksymalna na niektórych odcinkach ma wzrosnąć do 200 km/h.
Nowe EZT mają być długie na od 80 do 160 metrów i być dopuszczone do ruchu w krajach sąsiednich, w tym w Polsce. W założeniu pojazdy mają być dostosowane do jazdy pod systemem 3 kV , 25 kV, 15 kV i 16,7 kV. Dodatkowo mają być wyposażone w pokładowy system ETCS.
Według opublikowanych dokumentów, Koleje Czeskie miały skierować się z zaproszeniem do konsultacji do takich producentów jak:
- Alstom
- CAF
- Newag
- Pesa Bydgoszcz
- Siemens Mobility
- Stadler
- Skoda
- ŽOS Vrútky
- chińskie CRRC
- FPS H. Cegielski