Łódzka Kolej Aglomeracyjna zainaugurowała dziś kampanię promocyjną pod hasłem Łódzka Marka Mleka. Kampania potrwa cały rok, a patronat nad nią objął marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.
O szczegółach rozpoczynającej się kampanii opowiedzieli podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim: Andrzej Górczyński, członek zarządu województwa łódzkiego, Waldemar Wojciechowski, radny Sejmiku Województwa Łódzkiego, Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich oraz Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W konferencji wzięli też udział prezesi spółdzielni mleczarskich z województwa łódzkiego.
Akcja Łódzka Marka Mleka ma na celu zwrócenie uwagi mieszkańców województwa łódzkiego na zalety mleka i jego przetworów.
Chcemy promować rolników z województwa łódzkiego i spółdzielnie mleczarskie działające na naszym regionie. Korzystajmy z tego co, mamy w województwie. To są produkty wysokiej jakości – przekonywał Andrzej Górczyński, członek zarządu województwa łódzkiego.
Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka, za jego realizacje odpowiada Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Koszt rocznej kampanii to 140 tysięcy złotych.
Polska jest szóstym krajem w Europie pod względem produkcji mleka, mamy natomiast bardzo niskie jego spożycie. Województwo Łódzkie jest czwartym regionem jeśli chodzi o produkcję i spożycie mleka w Polsce – mówił prezes KZSM Waldemar Broś i zachęcając do picia mleka i spożywania produktów mleczarskich, wyliczał zalety: – Mleko jest podstawowym źródłem wapnia, witamin A, D, EK i B12. Jest podstawą zdrowych posiłków i przekąsek.
W kampanię zaangażowały się mleczarnie z województwa łódzkiego, które podjęły współpracę w celu promocji swoich wyrobów. To doskonały przykład tego, że warto współpracować zamiast konkurować.
Walczymy wszyscy o jedno dobro: o reklamę i rozpoznawalność naszych produktów – mówi Andrzej Chomyszczak, wiceprezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu. – Zależy nam na tym, żeby Polacy kupowali rodzime wyroby.
Podczas kampanii ŁKA przeprowadzi w pociągach akcję edukacyjno-promocyjną pod nazwą „Pociąg do mleka”. Ma ona podkreślić znaczenie wartości odżywczych mleka i produktów mlecznych w naszej codziennej diecie.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna codziennie uruchamia 330 pociągów. Każdego dnia podróżuje z nami blisko 20 tysięcy pasażerów. Ta liczba pod koniec roku, według naszych szacunków, zwiększy się do 25 tysięcy osób. – wyliczał prezes ŁKA Janusz Malinowski. – Bardzo się cieszymy, że możemy promować najlepsze produkty mleczarskie.
Kampania będzie promowana na blisko 200 monitorach w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Konferencji prasowej towarzyszyła degustacja produktów mlecznych. Na stoiskach promocyjnych Łódzkiej Marki Mleka oraz spółdzielni mleczarskich z województwa łódzkiego można było spróbować przetworów mlecznych oraz potraw i napojów przygotowanych na bazie mleka.