Działania Kadry i ludzie

Fundacja Grupy PKP pomaga pracownikom objętym kwarantanną domową

Fundacja Grupy PKP pomaga pracownikom objętym kwarantanną domową Fot. Fundacja Grupy PKP

Pracownicy Fundacji Grupy PKP przygotowują paczki z artykułami pierwszej potrzeby, tym osobom zatrudnionym w spółkach Grupy PKP, które obecnie przebywają w domu i są odizolowane.

Kwarantanna oznacza brak możliwości wykonywania obowiązków służbowych w miejscu pracy, poruszania się komunikacją publiczną, robienia zakupów oraz uczęszczania do punktów usługowych, gastronomicznych i sieci handlowych. Jeśli osoby objęte izolacją nie mają możliwości uzyskania pomocy ze strony rodziny, czy przyjaciół prosimy o kontakt z Fundacją Grupy PKP. Przygotujemy paczki żywnościowe, z artykułami pierwszej potrzeby oraz produktami higienicznymi.

 

Ważna informacja dla pracowników, którzy są objęci 14 – dniową kwarantanną domową!

Pracownicy i wolontariusze Fundacji Grupy PKP pomagają osobom w nagłej potrzebie, którzy są objęci 14-dniową kwarantanną domową. Te osoby, które nie mają obecnie artykułów pierwszej potrzeby i nie mają możliwości otrzymania pomocy od najbliższych są proszeni o kontakt:

  • E-mail: fundacja@pkp.pl
  • tel.: 22 474 91 90 lub tel. kom.: 786 857 294

Jak to działa?

Kolejarze znajdujący się na liście osób objętych kwarantanną, którzy nie są przygotowani na 14 – dniową izolację oraz nie posiadają podstawowych produktów, które umożliwią im funkcjonowanie w domu proszeni są o kontakt z Fundacją Grupy PKP. Udostępniamy kontakty: mailowy (fundacja@pkp.pl) i telefoniczny: (22 474 91 90 lub 786 857294). Prosimy o kontakt w przypadku, gdy dana osoba nie ma możliwości uzyskania pomocy od najbliższych.

Zgłoszenie powinno zawierać listę najpotrzebniejszych artykułów spożywczych, najlepiej długoterminowych oraz higienicznych.

Artykuły pierwszej potrzeby

Ze względu na brak wytycznych opublikowanych na stronach Wojewódzkiej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej, dotyczących listy produktów pierwszej potrzeby Fundacja Grupy PKP udostępniła  przygotowany spis przez Niemiecki Urząd Ochrony Ludności i Pomocy na Wypadek Katastrof. Poniższa lista powinna wystarczyć na 10 dni izolacji dla jednej osoby i uwzględniać:

  • 20 l wody,
  • 3,5 kg zbóż, produktów zbożowych, chleba, ziemniaków, makaronu i ryżu,
  • 2,5 kg owoców w puszkach lub słoikach i orzechów,
  • 4 kg suchych roślin strączkowych i warzyw w puszkach lub słoikach,
  • 2,6 l mleka i produktów mlecznych,
  • 1,5 kg mięsa, ryb i jajek, ewentualnie jajek w proszku (świeże jajka mają trwałość kilka dni, proszek kilka lat),
  • 0,4 kg tłuszczu i olejów.

Taka ilość jedzenia zapewni około 2200 kalorii dziennie. Poza tymi produktami warto zaopatrzyć się także w suche przekąski, które można długo przechowywać. To na przykład kabanosy, paluszki, orzechy, batoniki proteinowe, czekolady i kawy (bo komfort psychiczny jest równie ważny).

Kontaktując się z nami prosimy o podanie tylko najważniejszych produktów, w tym jedzenia dla najmłodszych dzieci, typu mleko modyfikowane, czy słoiczki oraz produkty higieniczne, tj. papier toaletowy, pieluchy, podpaski i chusteczki.

Współpraca z wolontariuszami

Paczki będą dostarczane do osób po umówionym terminie i o konkretnej godzinie. Przedstawiciel Fundacji Grupy PKP będzie w stałym kontakcie telefonicznym. Ze względów bezpieczeństwa nie można mieć kontaktu bezpośredniego z wolontariuszem. Paczkę pozostawimy pod drzwiami osoby pozostającej w kwarantannie. Prosimy o pilny sygnał, czy paczka została odebrana przez domownika.

Czego nie wolno robić!

Otwierać drzwi

  • Witać się
  • Wręczać pisemnej listy zakupów

Co należy zrobić!

  • Umówić się na konkrety dzień i godzinę na przyniesienie paczki
  • Poinformować pracownika, że paczka została odebrana
  • Kontaktować się jedynie za pośrednictwem wiadomości tekstowych i telefonicznych
  • Przypominamy wszystkim o zachowaniu ostrożności i zasad higieny. Należy myć dokładnie ręce zgodnie z wytycznymi opublikowanymi przez Główny Inspektorat Sanitarny .