Strona główna » Wiadomości » FLIRTY pojadą na lotnisko

FLIRTY pojadą na lotnisko

Redakcja
Fot. Stadler

Stadler zbuduje siedem pociągów do obsługi linii między dworcem centralnym w Sztokholmie a stołecznym lotniskiem Arlanda.

 

Pociągi klasy FLIRT zamówił szwedzki przewoźnik A-Train, a umowa przewiduje opcję na kolejny, ósmy, pociąg. Składy zaczną kursować od grudnia 2029 roku. Zamówienie obejmuje także 15-letni kontrakt utrzymaniowy. Składy Stadlera posłużą do wymiany części parku taborowego A-Train – spółka jest operatorem linii Arlanda Express, która wiedzie między lotniskiem Arlanda a Dworcem Centralnym w Sztokholmie.

Szwajcarzy ruszą z produkcją FLIRTÓW dla Szwedów pod koniec 2026 roku. Wystrój wnętrza pociągów nawiąże do nordyckiego stylu pawilonu A-Train na sztokholmskim dworcu kolejowym. To styl, który charakteryzuje się jasnymi i otwartymi przestrzeniami, a także wygodnymi siedzeniami i nowoczesnym wyposażeniem. Podobnie będzie w pociągach i Stadler zamontuje np. sofy w salonie dla podróżujących w grupach.

Producent podał, że szwedzkie FLIRTY będą miały 165 metrów długości, czyli dwa razy więcej niż obecne składy, które kursują na  linii Arlanda Express. W środku będą 323 miejsca siedzące, czyli o połowę więcej niż teraz. Zaprojektowane pojazdy mają też miejsca dla wózków inwalidzkich oraz duże półki na bagaż. Pociągi rozwiną prędkość 200 km/h. Mają także dwie różne wysokości wejścia (1150 mm i 760 mm), co odpowiada różnym wysokościom peronów.

Zamówienie pokazuje po raz kolejny, jak elastycznie i indywidualnie można dostosować nasz FLIRT do konkretnych wymagań klienta – zarówno pod względem technologii, jak i wzornictwa – mówi Peter Spuhler, przewodniczący rady dyrektorów Stadler.

Dla Szwedów zakup ma znaczenie ze względu na zapewnienie podróżnym obsługi na najwyższym poziomie.

Widzimy wyraźny wzrost liczby podróżnych wybierających podróż pociągiem Arlanda Express, a zwiększona przepustowość umożliwia przyjęcie jeszcze większej liczby osób — mówi Magnus Zetterberg, dyrektor generalny A-Train AB.

Przewoźnik informuje, że nowe FLIRTY zastąpią składy, które A-Train użytkuje od 1999 roku. W 2029 roku te pociągi skończą 30-letnią służbę.

Podobne artykuły