Kolej na świecie Tabor Wiadomości

Dwunapędowy Flirt opuścił fabrykę

Dwunapędowy Flirt opuścił fabrykę Fot. Stadler

W siedzibie Stadlera w Bussnang (Szwajcaria) odbyła się uroczystość prezentacji pierwszego spalinowo-elektrycznego pociągu Flirt, który opuścił fabryczną halę. Pojazd został kupiony przez regionalnego przewoźnika z Włoch.

 

Nowy zespół trakcyjny to jedne z pięciu takich pociągów zamówionych do obsługi pasażerów z alpejskiej Doliny Aosty. W ceremonii brali udział też udział przedstawiciele przewoźników kolejowych i władz regionów Piemontu i Kalabrii, gdzie też jest zainteresowanie tymi pociągami, tym bardziej, że nowe Flirty mają kursować między Aostą a Turynem.

Pociąg ma długość prawie 67 metrów, szerokość blisko 3 metrów i wysokość ponad 4 metrów, posiada napęd elektryczny, ale również jest wyposażony w wysokoprężny silnik spalinowy. I co prawda przełączenie się z napędu elektrycznego na spalinowy powoduje obniżenie maksymalnej prędkości Flirta ze 160 do 140 km/h, to jednak to rozwiązanie ma ogromne zalety, gdyż pozwala na pokonywanie tym samym składem także niezlektryfikowanych linii kolejowych. Ponadto, dzięki temu, że nacisk na osie pociągu to tylko 18 ton, może on być skierowany na drugorzędne linie górskie.

Teraz duo modalny Flirt jedzie do Włoch na testy, gdzie zostanie dokładnie sprawdzony, a pierwsi pasażerowie mają wsiąść do niego w maju 2018 roku, gdy produkt Stadlera otrzyma wszystkie certyfikaty.