ENEA Wytwarzanie rozstrzygnęła przetarg na transport węgla z portów do Elektrowni Kozienice – czyli największej jednostki wytwórczej opalanej węglem kamiennym w całym kraju.
Jego przedmiotem jest transport 500 000 ton węgla energetycznego w latach 2022-2024 w ramach zawartych umów ramowych. Poszczególne oferty zostały ocenione w następujący sposób:
- DB CARGO Polska S.A, – 100 pkt, zaproponowana cena to 45 510 000,00 zł brutto,
- PKP CARGO S.A, – 90,72 pkt, zaproponowana cena to 50 165 550,00 zł brutto,
- CD CARGO Poland sp. z o.o. – 82,58 pkt, zaproponowana cena to 55 111 687,50 brutto,
- Freightliner PL sp. z o.o. – 76,26 pkt, zaproponowana cena to 59 679 600,00 brutto.
Zamawiający będzie musiał dołożyć, ponieważ jego pierwotne szacunki to 39.944.250,00 zł brutto.
W ramach umowy ramowej zamawiający planuje zlecić wykonanie usługi transportu od poszczególnych miejsc załadunku towaru do punktu zdawczo-odbiorczego Enea Wytwarzanie sp. z o.o. – Stacji przeznaczenia zamawiającego.
Przewozy będą realizowane w następujących relacjach:
- Terminal w porcie Gdańsk – Świerże Górne,
- Terminal w porcie Gdynia – Świerże Górne,
- Terminal w porcie Świnoujście – Świerże Górne,
- Terminal w porcie Szczecin – Świerże Górne.
Zgodnie z wymaganiami zamawiającego wykonawca zobowiązany będzie dostarczać przesyłki pociągowe z towarem w wagonach – węglarkach czteroosiowych z metalową podłogą, dostosowanych do wyładunku na urządzeniach wyładowczych i rozmrażalni zamawiającego. Długość całkowita przesyłki pociągowej nie może przekraczać 610 m, z uwzględnieniem długości pojazdu trakcyjnego. Masa całkowita brutto wagonów w przesyłce pociągowej nie może przekraczać 3 700 ton brutto, co wynika z możliwości trakcyjnych lokomotyw wykonawcy. Długość całkowita pojedynczego wagonu wynosić powinna od 14,04 mb do 15,80 mb, a masa brutto pojedynczego wagonu nie może przekraczać 89 ton, szerokość wagonu mieścić się w przedziale 3000÷3104 mm, wysokość wagonu mieścić się natomiast w przedziale 3220÷3380 mm.