Infrastruktura

Budowa mostu w Radzyminie na półmetku. Będą lepsze podróże na linii kolejowej nr 10

Budowa mostu w Radzyminie na półmetku. Będą lepsze podróże na linii kolejowej nr 10 Fot. PKP PLK S.A.

Przebudowa mostu kolejowego na rzece Beniaminówka zapewni utrzymanie dobrych połączeń między Legionowem a Radzyminem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą generalny remont przeprawy, którą codziennie przejeżdżają pociągi pasażerskie i towarowe. 

Prace związane z remontem mostu kolejowego w Radzyminie minęły półmetek. Obiekt jest ważnym elementem jednotorowej linii kolejowej Legionowo – Radzymin – Tłuszcz (nr 10). Odremontowany most zwiększy bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów oraz zagwarantuje utrzymanie odpowiednich parametrów technicznych przeprawy. Pozwoli to na utrzymanie jazdy pociągów z prędkością 120 km/h między Legionowem a Radzyminem, co zapewni dobre połączenia w ruchu regionalnym i lokalnym.

Rozebrano już stary tor oraz dotychczasową konstrukcję mostu. Wykonawca buduje teraz nowy most wraz z przyczółkami. Trwa zbrojenie i betonowanie. Elementy będą pokryte specjalnymi farbami antykorozyjnymi. Wzmocnione zostaną skarpy i dno rzeki oraz powstaną nowe schody skarpowe, które ułatwią roboty serwisowe służbom technicznym. Na koniec ułożone zostaną nowe podkłady i szyny.

Wszystkie roboty zostały wcześniej zaplanowane i uwzględnione w rozkładzie jazdy. Zasadnicze prace na moście zostaną zrealizowane do 13 czerwca. Wtedy na trasę do Radzymina wrócą pociągi, które obecnie dojeżdżają do przystanku Dąbkowizna. Do połowy lipca będą trwały jeszcze prace wykończeniowe. Wartość prowadzonych robót to ponad 1 mln 500 tys. zł. Inwestycja realizowana jest ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.