NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Będą kolejne prace na linii Kraków – Katowice. PLK podpisały umowy

Będą kolejne prace na linii Kraków – Katowice. PLK podpisały umowy

Redakcja
Fot. Koleje Śląskie

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy za 68 mln zł na budowę trzech wiaduktów i przejścia podziemnego. Zastąpią one przejazdy kolejowo-drogowe na odcinku Kraków – Katowice. 

Nowe bezkolizyjne skrzyżowania będą w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach. Obok  przystanku Kraków Mydlniki Wapiennik wybudowane będzie przejście podziemne na perony. Wiadukty drogowe zastąpią przejazdy w poziomie toru na międzynarodowej trasie E30, łączącej Małopolskę ze Śląskiem.

Bezkolizyjne skrzyżowania poprawią bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawnią przejazd pociągów pasażerskich i towarowych. Inwestycja usprawni komunikacje drogową. Kierowcy bezpiecznie, bez czekania przed rogatkami, przejada nad linią kolejową przewidziana dla pociągów jadących 160 km/h. Projekt realizowany jest w formule „zaprojektuj i zbuduj”. W pierwszej fazie wykonawcy przygotowują dokumentację. Budowa zaplanowana jest na rok 2023. Wykonawca NOWAK MOSTY sp. z o.o. ma 24 miesiące na wykonanie zadań wartych łącznie niemal 68 mln zł.

Obiekty w Woli Filipowskiej, Pisarach i Niegoszowicach to kolejne bezkolizyjne skrzyżowania zwiększające bezpieczeństwo na trasie Kraków – Katowice. PLK w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” oddały do eksploatacji 10 bezkolizyjnych skrzyżowań. Korzystają z nich mieszkańcy m.in. Jaworzna, Trzebini, Krzeszowic, czy Krakowa.

Będą weekendowe zamknięcia

Jak dowiedział się portal NaKolei.pl, przewidywane są nocne i weekendowe zamknięcia na linii z Krakowa do Katowic.

Prace przy budowie wiaduktów mają być przygotowane tak, by zminimalizować ich oddziaływanie na codzienny ruch pociągów. Przewidujemy nocne i weekendowe zamknięcia. Szczegóły będą ustalane z wykonawcą po wykonaniu prac projektowych – poinformował portal NaKolei.pl Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Zakończenie inwestycji ma zwiększyć bezpieczeństwo na linii. Wyeliminowane mają zostać przypadki awarii np. rogatek na przejazdach, a pociągi nie będą musiały punktowo zwalniać.

Na pewno pozytywnie wpłynie to ba stabilność czasu przejazdu na tym odcinku – dodał Piotr Hamarnik.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności