PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy ośmiu wagonów samowyładowczych typu 203Vb oraz dwóch wagonów platform do przewozu szyn typu 412Za z poziomu utrzymania P5.
Przedmiotowe prace powinny zostać zrealizowane w terminie do 16 listopada 2020 roku. Wagony, które mają zostać naprawione stacjonują w Zakładzie Linii Kolejowych w Sosnowcu.
Oferty w przetargu można składać do 26 sierpnia 2020 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
Zamawiający może skorzystać z prawa opcji, które wynika z jego bieżących potrzeb. Opcja wynosić będzie nie więcej niż 20% zamówienia podstawowego.
Które wagony do naprawy?
Zamawiający wskazał, że do naprawy skierowane zostaną następujące wagony:
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1208;
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1019;
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1260;
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 002;
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 927;
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 315;
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 44;
- wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1272;
- wagon platforma do przewozu szyn typu 412Za nr 010;
- wagon platforma do przewozu szyn typu 412Za nr PNI/W/0019/11.
Zakres prac
PKP PLK wskazały, że w ramach napraw P5 mają zostać wykonane m.in. następujące prace:
- wymiana zużytych części i naprawa elementów układu jezdnego;
- wykonanie rewizji czopów;
- wykonanie naprawy i reprofilacji zestawów kołowych;
- naprawa elementów zawieszenia;
- naprawa elementów ciągłowo – zderzakowych;
- sprawdzenie i ewentualna naprawa elementów ramy, czyszczenie i malowanie podkładem;
- naprawa układu hamulcowego;
- wymiana zbiorników sprężonego powietrza na nowe;
- naprawa oraz uzupełnienie poszycia ścian pudła;
- naprawa mechanizmu otwierania klap rozładunkowych;
- wykonanie pomiaru nacisku kół.
Ponadto wszystkie elementy powinny zostać oczyszczone z rdzy przez piaskowanie, śrutowanie oraz zabezpieczone farbą podkładową antykorozyjną. Całość wagonu, a więc nadwozie i podwozie powinny zostać pomalowane i oznakowane w odpowiedni sposób.