Infrastruktura Prawo i przetargi
Partnerzy działu
partner-dzialu-logo-blueocean

10 wagonów PKP PLK potrzebuje napraw P5

10 wagonów PKP PLK potrzebuje napraw P5 Fot. PKP PLK S.A. (ilustracyjne)

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy ośmiu wagonów samowyładowczych typu 203Vb oraz dwóch wagonów platform do przewozu szyn typu 412Za z poziomu utrzymania P5.

Przedmiotowe prace powinny zostać zrealizowane w terminie do 16 listopada 2020 roku. Wagony, które mają zostać naprawione stacjonują w Zakładzie Linii Kolejowych w Sosnowcu.

Oferty w przetargu można składać do 26 sierpnia 2020 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.

Zamawiający może skorzystać z prawa opcji, które wynika z jego bieżących potrzeb. Opcja wynosić będzie nie więcej niż 20% zamówienia podstawowego.

 

Które wagony do naprawy?

Zamawiający wskazał, że do naprawy skierowane zostaną następujące wagony:

  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1208;
  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1019;
  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1260;
  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 002;
  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 927;
  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 315;
  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 44;
  • wagon samowyładowczy typu 203Vb nr 1272;
  • wagon platforma do przewozu szyn typu 412Za nr 010;
  • wagon platforma do przewozu szyn typu 412Za nr PNI/W/0019/11.

Zakres prac   

PKP PLK wskazały, że w ramach napraw P5 mają zostać wykonane m.in. następujące prace:

  • wymiana zużytych części i naprawa elementów układu jezdnego;
  • wykonanie rewizji czopów;
  • wykonanie naprawy i reprofilacji zestawów kołowych;
  • naprawa elementów zawieszenia;
  • naprawa elementów ciągłowo – zderzakowych;
  • sprawdzenie i ewentualna naprawa elementów ramy, czyszczenie i malowanie podkładem;
  • naprawa układu hamulcowego;
  • wymiana zbiorników sprężonego powietrza na nowe;
  • naprawa oraz uzupełnienie poszycia ścian pudła;
  • naprawa mechanizmu otwierania klap rozładunkowych;
  • wykonanie pomiaru nacisku kół.

Ponadto wszystkie elementy powinny zostać oczyszczone z rdzy przez piaskowanie, śrutowanie oraz zabezpieczone farbą podkładową antykorozyjną. Całość wagonu, a więc nadwozie i podwozie powinny zostać pomalowane i oznakowane w odpowiedni sposób.