Jeszcze w sierpniu, a nie jak wcześniej zakładano – w listopadzie, zostaną podpisane umowy na projekt i modernizację linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo-Olsztyn i nr 219 na odcinku Ełk-Szczytno.
Takie deklaracje złożył Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. Tłumaczył on, że za przyspieszeniem planów przemawiają względy formalno – prawne. – Mamy w zasadzie już zakończone procedury wyboru wykonawców. Pozostała tylko kontrola Urzędu Zamówień Publicznych – powiedział Merchel. A taka kontrola nie trwa dłużej niż miesiąc.
Ale to nie jedyne dobre informacje dla warmińsko – mazurskich kolei. Jak już informowaliśmy, podpisana została umowa na modernizację odcinka linii 353 Jamielnik – Olsztyn. Natomiast prawdopodobnie na przełomie roku ogłoszony zostanie przetarg na modernizację stacji Ostróda, z przebudową torów i peronów.
Co ważne, znacząco, bo praktyce dwukrotnie, wzrosła wartość inwestycji kolejowych, które będą wykonane w tym regionie zostaną zrealizowane w woj. warmińsko-mazurskim. – Jeszcze w 2015 roku wartość projektów umieszczonych na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego wynosiła w województwie warmińsko – mazurskim 748 mln zł, a po aktualizacji tego dokumentu w 2016 roku ub. roku ta kwota wzrosła do ponad 1,5 mld zł, a po kolejnej aktualizacji, która jest planowana w tym roku, będzie to ponad 1,9 mld zł – wyliczał Ireneusz Merchel. Na liście rezerwowej jest m.in. rewitalizacja linii nr 220 z Olsztyna do Gutkowa.