Aplikacja Kolei Śląskich – Kaeśka – uzyskała nowe funkcje. Wprowadzono je po zakończeniu trzymiesięcznego okresu testowania aplikacji.
Kaeśka jest dostępna bezpłatnie na urządzeniach z systemami Android oraz iOS. I okazało się, że pobrała ją na swoje urządzenia spora grupa klientów Kolei Śląskich.
Tylko od stycznia do marca aplikację pobrało ponad 47 tys. podróżnych, którzy za jej pośrednictwem kupili niemal 150 tys. biletów. W Kaeśce założono także 32 tys. kont. Wierzymy, że wprowadzenie nowych funkcji i udogodnień zachęci do korzystania z Kaeśki nowych użytkowników – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich.
Wygoda i bezpieczeństwo
Jedną z najważniejszych nowości w Kaeśce jest możliwość płacenia za bilety przy użyciu systemów płatności mobilnych Apple Pay i Google Pay.
To rozwiązanie, na które czekało wielu użytkowników. Aby potwierdzić płatność za bilet, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie – kodem, odciskiem palca czy przy pomocy funkcji rozpoznawania twarzy. Dzięki temu zakupy w aplikacji są teraz jeszcze szybsze i wygodniejsze – wyjaśnia Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Kolejną nowością, którą zyskali pasażerowie wraz z aktualizacją Kaeśki, to ustawianie minimalnego czasu na przesiadkę w przypadku połączeń, które tego wymagają.
Zależy nam, aby pasażerowie mieli realny wpływ na to, jak podróżują. Ustawienie minimalnego czasu przesiadki to funkcja, której brakowało – teraz odpowiadamy na te potrzeby. Po aktualizacji pasażerowie mają do wyboru trzy opcje: minimalną – 5 minut, standardową – 8 minut i dłuższą – 20 minut – informuje Bartłomiej Wnuk.
Pasażerowie podpowiadają
Ważnym elementem rozwoju Kaeśki jest aktywność pasażerów, którzy dzielą się spostrzeżeniami na temat jej funkcjonowania. Na tej podstawie przewoźnik wprowadza wiele istotnych usprawnień. Począwszy od poprawy wyglądu głównego ekranu, przez uporządkowanie list ulg, po możliwość anulowania ścieżki zakupu biletu i szybki powrót do głównego ekranu.
To także dzięki cennym uwagom pasażerów Kolejom Śląskim udało się stworzyć aplikację, która cieszy się coraz większą popularnością – mów Bartłomiej Wnuk.
I zachęca do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami usprawnień. Pasażerowie wysyłają swoje wnioski na adres: kaeska@kolejeslaskie.pl.
Aplikacja dla oszczędnych
To nie koniec korzyści dla pasażerów korzystających z aplikacji Kolei Śląskich. Od 1 kwietnia przy zakupie biletu w aplikacji, pasażerowie korzystają z 10% zniżki w ramach oferty „Podróż z rabatem”.
Zniżka nalicza się automatycznie przy zakupie biletu w aplikacji. Promocją są objęte bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz bilety z ofert specjalnych. Zniżka nie obejmuje z kolei biletu rocznego oraz biletów w ramach Taryfy Max Bilet, Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego – wyjaśnia wiceprezesTomasz Niedziela.
Rabat łączy się ze wszystkimi ulgami ustawowymi, m.in. dla studentów, uczniów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Szczegóły oferty „Podróż z rabatem” można znaleźć na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl w zakładce „Dla Podróżnych”.