Strona główna » Wiadomości » Stacje pod terminalami

Stacje pod terminalami

Redakcja
Fot. Adif

Adif, zarządca hiszpańskiej sieci kolejowej, informuje, że ukończył już 80% prac przy budowie podziemnych stacji kolejowych pod terminalami 1 i 2 portu lotniczego Barcelona-El Prat.

 

Nowy układ dwutorowy ma początek na linii kolejowej Barcelona-Vilanova i biegnie do przyszłej stacji Terminal T1. Po drodze trwa budowa stacji pośredniej Terminal T2, gdzie połączy się z linią nr 9 barcelońskiego metra. Całkowitą długość nowej trasy to 5,2 km, w tym 4,3 km stanowi podziemny odcinek.

Adif zakończył drżenie tunelu, teraz przyszła kolej na prace przy układaniu infrastruktury kolejowej i roboty na stacjach – perony będą kilkupoziomowe. Cała inwestycja pochłonie 400 mln euro (1,7 mld zł). Władze barcelońskiego lotniska liczą, że kolej obsłuży 7-9 milionów pasażerów rocznie.

Ale Adif inwestuje na lotnisku w Barcelonie nie tylko z myślą o dowożeniu pasażerów do terminali. Linia połączy bowiem port lotniczy nie tylko z samą Barceloną, ale także z cała siecią kolejową Rodalies. Jeżdżą po niej pociągi, które obsługują metropolię Barcelony, hak również inne rejony Katalonii. Z terminala nr 1 portu El Prat podróżni dojadą do stacji Sants, czyli głównego dworca w Barcelonie, w 19 minut.

 

Podobne artykuły