NaKolei.pl WiadomościInfrastruktura Rząd Wietnamu zatwierdził plan budowy KDP. Ponad 40 mld zł na budowę 9 nowych linii

Rząd Wietnamu zatwierdził plan budowy KDP. Ponad 40 mld zł na budowę 9 nowych linii

Redakcja
Fot. Vneconomy.vn

Rząd Wietnamu zatwierdził strategię rozbudowy sieci kolejowej na lata 2021-2030. W jej założeniu jest budowa 9 nowych linii kolejowych i modernizacji 7 obecnie eksploatowanych szlaków. Mowa tu także o budowie trasy KDP w ciągu północ-południe.

Premier Wietnamu, Phạm Minh Chính zatwierdził plan inwestycji w rozwój infrastruktury kolejowej na lata 2021-2030. Przewiduje się budowę dziewięciu nowych linii kolejowych w całym kraju oraz modernizację 7 kolejnych tras. Szacowany budżet inwestycji to 240 bilionów wietnamskich dongów (ponad 40 mld zł).

Strategia ma pozwolić na rozwój kolei dużych prędkości w Wietnamie, na szlaku północ-południe. W tej kwestii trwa dyskusja dot. prędkości eksploatacyjnej – rozważane jest przystosowanie nowej trasy do prędkości nawet 350 km/h.

Według Wietnamczyków, zrealizowanie inwestycji ma pozwolić na zwiększenie wyników przewozowych – w 2030 roku ma to być 460 mln pasażerów oraz 11,8 mln ton towarów przewiezionych koleją rocznie.

Inwestycja ma obejmować budowę łącznie 2362 km nowych linii kolejowych:

  • linia kolejowa północ-południe z Hanoi do Ho Chi Minh City (dwutorowa, rozstaw 1435 mm, 1545 km)
  • linia Yen Vien (Hanoi) – Phả Lại – Hạ Long – Cai Lan (dwutorowa splot rozstawu 1000mm i 1435mm, 129km)
  • linia Ngoc Hoi – Lac Dao – Bac Hong (dwutorowa, splot 1000mm i 1435mm, 59km).
  • linia Hanoi – Hai Phong, część linii Lao Cai – Hanoi – Hai Phong (dwutorowa, rozstaw 1435 mm, 102 km)
  • linia Vung Ang – Tan Ap – Mu Gia do granicy z Laosem (jednotorowa, rozstaw 1435 mm, 103 km)
  • linia Bien Hoa – Vung Tau (dwutorowy odcinek Bien Hoa – Thi Vai, jednotorowy Thi Vai – Vung Tau, rozstaw 1435 mm, 84 km)
  • linia Ho Chi Minh City – Can Tho (ciąg dwutorowy, rozstaw 1435 mm, 174 km)
  • linia Ho Chi Minh City – Loc Ninh do granicy z Kambodżą (dwutorowy odcinek Di An – Chon Thanh, jednotorowy Chon Thanh – Loc Ninh, 1435mm rozstaw, 128km)
  • linia Thu Thiem – Międzynarodowy Port Lotniczy Long Thanh (dwutorowa, rozstaw 1435 mm, 38 km).

Siedem linii, które mają zostać zmodernizowane do 2030 r., o łącznej długości 2440 km, obejmuje:

  • Hanoi – Ho Chi Minh City (jednotorowa, rozstaw 1000 mm, 1726 km)
  • Hanoi – Lao Cai (jednotorowa, rozstaw 1000mm, 296km). Obejmuje to budowę 4,8-kilometrowego połączenia dwutorowego z Lao Cai do Ha Khau Bac w Chinach
  • Hanoi – Hai Phong (jednotorowa, rozstaw 1000mm, 102km)
  • Hanoi – Thai Nguyen (jednotorowa, splot torów 1000mm i 1435mm, 55km)
  • Trasa Hanoi – Lang Son ze stacji Hanoi do stacji Dong Dang (jednotorowa, splot 1000mm i 1435mm, 167km)
  • Kep – Chi Linh (jednotorowa, rozstaw 1435 mm, 38 km)
  • Kep – Luu Xa (jednotorowa, rozstaw 1435 mm, 56 km).
Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności