Przewozy pasażerskie Wiadomości
Partnerzy działu

REGIOkarta na telefonie w formie kodu QR i honorowana przez innych przewoźników

REGIOkarta na telefonie w formie kodu QR i honorowana przez innych przewoźników Fot. POLREGIO

POLREGIO jest w trakcie prac nad rozwiązaniem, który pozwoli na zakup biletów, w tym REGIOkarty przez internet, które będą honorowane przez wszystkich przewoźników kolejowych. Wtedy też obecne plastikowe REGIOkarty będą mogły być zastąpione mobilną aplikacją.

Jak deklaruje POLREGIO, obecnie trwają prace nad nowym rozwiązaniem, które pozwoli przywrócić możliwość nabycia REGIOkarty przez internet. Rozwiązanie będzie o tyle rozszerzone, że obecnie używane plastikowe karty mogą zostać zastąpione aplikacją mobilną, w której pasażer będzie korzystał z kodu QR w przypadku kontroli biletów. Co więcej, aktualizacja systemu sprzedaży ma pozwolić na to, że bilety kupione online, w tym REGIOkarty będą honorowane przez wszystkich przewoźników kolejowych.

Intencją przewoźnika jest niezwłoczne uruchomienie sprzedaży REGIOkarty w kanale internetowym, jednak jest to uzależnione od możliwości jej odczytu przez pozostałych przewoźników. To samo tyczy się biletów jednorazowych. Obecnie POLREGIO podjęło kontakt z przewoźnikami regionalnymi i przekazało wszelkie dane techniczne w zakresie odczytu biletów przewoźnika. Spółka chce wdrożyć honorowanie biletów internetowych z REGIOkartą u następujących przewoźników: PKP SKM w Trójmieście, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Arriva RP, Koleje Wielkopolskie, Koleje Małopolskie.

Warto zaznaczyć, że obecnie jest możliwość “internetowego zakupu” REGIOkarty – wygląda ona następująco: pasażer musi napisać maila z informacją o chęci nabycia karty na adres regiokarta@polregio.pl, po dokonaniu opłat i jej zaksięgowaniu plastikowa karta jest wysyłana na podany adres pocztą. Całość może zająć nawet kilka dni, a kolejne trzeba oczekiwać na dostarczenie przesyłki.

POLREGIO nie informuje, że plastikowa REGIOkarta zostanie wycofana z użytku. Karta w formie mobilnej ma być uzupełnieniem oferty, a nie całkowitym zastąpieniem klasycznego “plastiku”. Co jest zdecydowanie dobrym rozwiązaniem, np. w przypadku gdyby pasażerowi rozładował się telefon, bądź gdyby ktoś nie korzystał z smartfonu.