Strona główna » Wiadomości » Przewozy pasażerskie » RegioJet z Krakowa do Chorwacji chce jeździć do co najmniej 2026 roku. Wniosek już na biurku w UTK

RegioJet z Krakowa do Chorwacji chce jeździć do co najmniej 2026 roku. Wniosek już na biurku w UTK

Adrian Izydorek
Fot. RegioJet

Urząd Transportu Kolejowego opublikował wniosek złożony przez czeskiego przewoźnika RegioJet dotyczący uruchomienia pociągu pasażerskiego na trasie Kraków Główny – Rijeka/Split – Kraków Główny. Poznaliśmy kolejne szczegóły.

Urząd Transportu Kolejowego na początku wezwał przewoźnika do uzupełnienia braków o charakterze formalnym w celu umożliwienia organowi regulacyjnemu przeprowadzenia wszystkich niezbędnych czynności w przedmiotowym postępowaniu administracyjnym. Wniosek wpłynął do UTK 15 września 2021 r., natomiast 8 października przewoźnik uzupełnił wcześniej wspominane braki, a tym samym spełnił wymogi prawne niezbędne do opublikowania wersji jawnej powiadomienia w sprawie uruchomienia nowego połączenia.

Przewoźnik zadeklarował chęć realizowania nowej usługi przewozu osób w terminie od 15 czerwca 2022 r. do 26 września 2026 r., przy czym nowa usługa ma być wykonywana corocznie od czerwca do września w okresie letnich wakacji szkolnych. RegioJet planuje realizować trzy kursy w tygodniu (poniedziałki, środy oraz soboty) ze stacji Rijeka/Split oraz trzy kursy w tygodniu (wtorki, piątki oraz niedziele) ze stacji Kraków Główny. Natomiast w przypadku wysokiego popytu, przewoźnik uwzględnia rozszerzenie podaży poprzez codzienne kursowanie pociągu.

Pociąg po infrastrukturze PLK będzie kursować po liniach nr: 133, 134, 138, 139, 169, 140, 158, 151.

Alternatywne trasy

W przypadku zamknięć, prac torowych, pogorszenia stanu infrastruktury czy wyraźnego wydłużenia czasów przejazdu na liniach 169, 140, 158, 151 pociąg pojedzie trasą alternatywną z pominięciem stacji Rybnik i Wodzisław Śląski. Alteratywna trasa poprowadzi liniami kolejowymi PKP PLK 133, 134, 138, 139, 150, 93 z wprowadzeniem dodatkowego postoju na stacji Bohumín. Ewentualna zmiana trasy poza pominięciem stacji Rybnik i Wodzisław Śląski nie wpłynie na rozkład jazdy pociągu na polskim odcinku.

W przypadku zamknięć, prac torowych, pogorszenia stanu infrastruktury czy wyraźnego wydłużenia czasów przejazdu na liniach 139 i 169, pociąg pojedzie trasą alternatywną z pominięciem stacji Tychy. Alteratywna trasa poprowadzi liniami kolejowymi PKP PLK 133, 134, 138, 139, 140, 158, 151. Ewentualna zmiana trasy poza pominięciem stacji Tychy nie wpłynie na rozkład jazdy pociągu na polskim odcinku.

W zależoności od decyzji chorwackiego partnera i chorwackiego zarządcy infrastruktury nowa usługa może nie uwzględniać postoju na stacji Zagreb Glavni kolodvor, natomiast może uwzględniać postój na stacji Zabreb Zapadni kolodvor.

Bez obsługi krajowej

Zgodnie z wnioskiem RegioJet na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pociąg dostępny będzie wyłącznie w ruchu międzynarodowym. Dlatego w złożonym wniosku przewoźnik oznaczył wszystkie postoje na terenie Polski w kierunku stacji Split jako „tylko do wsiadania”, natomiast w przeciwnym kierunku, tj. do stacji Kraków Główny – jako „tylko do wysiadania”. Dotyczy to stacji: Kraków Główny, Katowice, Tychy, Rybnik i Wodzisław Śląski. W rezultacie nowa usługa RegioJet będzie niedostępna w komunikacji krajowej.

Połączenie obsługiwane Vectronem lub Traxxem

Jak już informowaliśmy na łamach NaKolei.pl, połączenie będzie obsługiwane przez lokomotywę Siemens Vectron, bądź Bombardier Traxx MS3, które pociągną 7-15 wagonów z miejscami do leżenia oraz z miejscami do siedzenia.

Rozkład jazdy

 

Podobne artykuły