Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury podpisało z wybranymi w przetargu podmiotami umowy na wykonanie w 2020 roku czynności utrzymania z zakresu poziomu utrzymania P4 i P5 wagonów towarowych.
Znaczna część prac zostanie wykonana przez Tabor Dębica SA. Ale po kolei, zamówienie zostało bowiem podzielone na kilka części.
Część 1 obejmowała naprawę P5 wagonów przebudowanych typu 23K i 401Ka. Prace te wykona Tabor Dębica SA, a wartość umowy to 1 152 960.00 PLN netto.
Część 2 to naprawa P5 wagonów samowyładowczych typu 411V i wózków wagonowych. Te pojazdy trafią także do spółki Tabor Dębica, która za wykonanie prac dostanie 1 618 000.00 PLN netto.
Część 3 zamówienia obejmowała naprawę P4 i P5 wagonów samowyładowczych typu 418V i 443V. Te prace zostaną wykonane przez ZUT Wągrowiec Józef Kosiński za kwotę 795 250.00 PLN netto.
Część 4 to naprawa P5 wagonów samowyładowczych typu 203Vb. Prace te zrealizuje Tabor Dębica S.A. za 721 750.00 PLN netto.
I część 5, która obejmowała naprawę P4 wagonów platform typu 412Za, również została zgarnięta przez Tabor Dębica SA, która wyceniła usługi na 263 000.00 PLN netto.
Wszystkie umowy z wykonawcami zostały podpisane 9 stycznia 2020 roku.
Na realizację każdego z zadań będzie 6 miesięcy.
Także 9 stycznia 2020 roku podpisana została umowa na wykonanie modernizacji podzespołów i elementów nieobjętych modernizacją lokomotywy spalinowej typu 6Dh nr fabryczny 8559 (rok budowy 1972). Prace te zostaną wykonana także przez Tabor Dębica SA. Wartość tej umowy to 3 960 789.00 PLN netto.
Wszystkie pojazdy objęte zamówieniem są wykorzystywane przez Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, pozostające obecnie w strukturach PKP Polskie Linie Kolejowe i stanowi dla spółki wsparcie zarówno przy pracach utrzymaniowych, jak i inwestycyjnych.