Strona główna » Wiadomości » Projekt tramwaju dla Al-Ula jest gotowy

Projekt tramwaju dla Al-Ula jest gotowy

Krzysztof Losz
Fot. Alstom

Władze Arabii Saudyjskiej zatwierdziły projekt wyglądu tramwajów, które obsłużą nową linię w mieście Al-Ula w północno-zachodniej części kraju. Tabor wyprodukuje Alstom.

 

Projekt tramwajowy w Al-Ula obejmie ponad 22 km linii, na której będzie 17 przystanków. Co istotne – będzie to najdłuższa na świecie linia tramwajowa bez trakcji elektrycznej. Alstom dostarczy bowiem akumulatorowe pojazdy Citadis B w liczbie 20. Koncern odpowiada również za zaprojektowanie systemu tramwajowego „pod klucz”, jego testowanie, integrację i uruchomienie. Natomiast za budowę torów i peronów odpowiada Królewska Komisja ds. Al-Ula (RCU).

Teraz Alstom wykonał kolejny krok. Ogólny projekt wagonów został zatwierdzony już co prawda w tamtym roku, ale teraz przyszła pora na szczegóły. Komisja RCU zatwierdziła wygląd wnętrza tramwajów, czyli fotele, poręcze, żaluzje, oświetlenie itp.,  a także wybór materiałów, kolorystyki. Wagony będą miały wysoki standard, również w zakresie wykończenia. Producent użyje mosiężnych i drewnopodobnych paneli. Kolory odzwierciedlają naturalne środowisko Al-Ula, w tym zieleń nawiązującą do dolin rzecznych regionu.

Al-Ula to mało uczęszczane przez turystów miejsce i rząd w Rijadzie chce to zmienić. Tymczasem jest to kraina z bogatą historią. Tutaj przez wieki przecinały się szlaki handlowe z Półwyspu Arabskiego do Egiptu i innych krain basenu Morza Śródziemnego.

Bezsieciowa linia tramwajowa zapewni wygodny dostęp do pięciu głównych historycznych dzielnic Al-Ula, w tym do obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. To m.in. Stare Miasto i ruiny Hegry, starożytnego miasta Nabatejczyków.. Wyjątkowa jest też pustynna przyroda tego regionu, w tym ciekawe formy skalne. Linia tramwajowa pobiegnie także obok nich.

Projekt tramwaju w Al–Ula jest częścią szerokiej Wizji Arabii Saudyjskiej 2030. Monarchia ma stać się nowoczesnym państwem. Arabia Saudyjska chce być krajem kojarzącym się nie z ropą, ale z rozwiniętą infrastrukturą, kulturą, dziedzictwem historycznym, które przyciągają turystów. I zmieniają obraz kraju w oczach świata.

Podobne artykuły