Spółka Databout wykona dokumentację projektową pod przebudowę trasy tramwajowej w al. Waszyngtona w Warszawie. Kontrakt podpisany z Tramwajami Warszawskimi opiewa na 3,6 mln zł brutto.
Projektanci przygotują dokumentację całego, ponad 2-kilometrowego odcinka torów od ronda Waszyngtona do ronda Wiatraczna. Tak więc łącznie daje to ok. 4400 metrów torów w obie strony.
Umowa stanowi, że w pierwszym kroku wykonawca zaproponuje kilka wariantów układu komunikacyjnego. Przy czym żaden wariant nie może zakładać strat w drzewostanie, gdyż drzewa są charakterystycznym elementem al. Waszyngtona.
Tramwaje Warszawskie tłumaczą modernizację torowiska tym, że Aleja Waszyngtona ma nietypowy układ linii tramwajowej. Powstała ona ponad 70 lat temu i „odstaje od współczesnych standardów i oczekiwań w zakresie bezpieczeństwa ruchu oraz komfortu podróżowania”. Do tej pory TM wykonywały fragmentarycznie remonty torów, które były w najgorszym stanie. Teraz konieczna jest kompleksowa modernizacja i dostosowanie infrastruktury do aktualnie obowiązujących norm i przepisów budowlanych.
Prace projektowe zakończą się w 2028 roku. Jednocześnie TM będą starały się o uzyskanie różnych niezbędnych zezwoleń i uzgodnień, np. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Finałem będzie zdobycie pozwolenia na budowę.
Przebudowa trasy tramwajowej w al. Waszyngtona zostanie przeprowadzona najwcześniej w latach 2028-2030. Termin jest zależny również od uzgodnień z PKP PLK i Metrem Warszawskim, gdyż trzeba wykluczyć ewentualne kolizje z przebudową kolejowej linii średnicowej i budową linii metra M3 na Gocław.