Finiszują prace między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów między Drzewicą a Przysuchą. Wyższy komfort obsługi podróżnych to efekt rewitalizacji linii nr 22 na odcinku między Radzicami a Wolanowem. Jeszcze w tym roku, po zakończeniu wszystkich prac pociągi na tej trasie pojadą szybciej, czyli z prędkością 120 km/h.
Mieszkańcy powiatów: opoczyńskiego, przysuskiego i radomskiego oraz podróżni odwiedzający te regiony wygodniej wsiadają z peronów na trzech przystankach: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski oraz stacji Przysucha. Na kolejnych trzech przystankach Skrzynno, Wieniawa, Podbór oraz dwóch stacjach: Drzewica i Wolanów budowlańcy prowadzą prace wykończeniowe.
Na wszystkich przystankach i stacjach są nowe, wyższe perony. Z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidzących i niedowidzących. Wykonawca zamontował energooszczędne LED-owe oświetlenie, które umożliwia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Na peronach stoją także nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, jak również gabloty z rozkładem jazdy. Do grudnia elementy infrastruktury pasażerskiej pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.
Lepsza jakość połączeń
Poprawa komfortu podróży to element rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny. Obecne prace ruszyły jeszcze w kwietniu 2024 roku. To ważna linia łącząca województwa łódzkie oraz mazowieckie. W ramach inwestycji oprócz peronów PKP Polskie Linie Kolejowe remontują tor, sieć trakcyjną oraz przebudowują przejazdy kolejowo-drogowe.
Do końca zbliża się rewitalizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km, między Radzicami, w województwie łódzkim, a Wolanowem koło Radomia, w województwie mazowieckim. Tor, na którym wykonywane są roboty, przed rozpoczęciem prac, umożliwiał jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h, która już obowiązuje na sąsiednim torze.
W ramach prowadzonego zadania wzrośnie bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych. Zyskały one nową nawierzchnię i system odwodnienia. Dodatkowo przejazd w Karczówce otrzyma sygnalizację świetlną.
Zakończenie wszystkich robót pozwoli jeszcze w tym roku podnieść prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h bez obecnie obowiązujących, miejscowych ograniczeń prędkości.
Inwestycja jest kontynuacją podnoszenia jakości linii między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zapoczątkowaną w latach poprzednich. W lipcu i sierpniu tego roku naprawę główną przeszedł tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, w województwie łódzkim. Prace pozwoliły podnieść i ujednolicić prędkość na poziomie 120 km/h na całym jednotorowym odcinku o łącznej długości ponad 25 km.
Natomiast w 2023 r. między Radzicami a Wolanowem zakończyła się wymiana sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku wymianie podlegał tor na odcinkach Radzice – Radom oraz Tomaszów Mazowiecki – Radzice.

