Strona główna » Wiadomości » POLREGIO powiększa flotę

POLREGIO powiększa flotę

Redakcja
Mat. POLREGIO

Największy pasażerski przewoźnik kolejowy podpisał dzisiaj umowę na zakup używanych pięciu spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT). Pojazdy dostarczy spółka Public Transport Service.

 

Do parku taborowego spółki trafią pojazdy typu LINT, które wyprodukował Alstom, oraz pociągi TALENT z fabryki Bombardiera (teraz ten producent jest częścią Alstomu). POLREGIO powiększa flotę, a spalinowe zespoły trakcyjne zapewnią pasażerom komfortowe warunki podróży. Pierwsze z nich wyjadą na tory w drugiej połowie 2026 roku. Kontrakt udało się szybko zawrzeć, gdyż swój przetarg OPOLREGIO ogłosiło na początku października.

Dzisiejsza umowa to kolejny krok w stronę realizacji planu stopniowego odnawiania naszego taboru. Pozyskane jednostki pozwolą nam poprawić niezawodność i komfort obsługi połączeń w regionach, gdzie tabor spalinowy wciąż odgrywa kluczową rolę w codziennym transporcie mieszkańcówmówi Aleksandra Grzywaczewska, p.o. prezesa zarządu POLREGIO.

Spółka kupuje trzy dwuczłonowe jednostki LINT41 i dwa trójczłonowe składy TALENT. I to właśnie składy LINT wyjadą na tory wcześniej (w drugiej połowie 2026 roku). Natomiast pojazdy trójczłonowe – około pół roku później.

Chcemy, by nowe składy mogły wyjechać na tory jak najszybciej. Nie możemy jednak zapomnieć o kwestiach bezpieczeństwa. By zapewnić podróżnym odpowiedni standard podróżowania, musimy też zadbać o wyposażenie i udogodnienia w zakupionych pojazdach. Dlatego najpierw jednostki poddane zostaną niezbędnym czynnościom przeglądowo-naprawczym, w ramach których wymienione zostaną zużyte części i podzespoły. Należy również dokonać tzw. polonizacji pojazdów – wyjaśnił Wojciech Dinges, wiceprezes zarządu POLREGIO.

Public Transport Service zapewnia, że dotrzyma terminów zawartych w kontrakcie.

Realizacja tego projektu będzie miała najwyższy priorytet. Z naszej strony zespół projektowy już rozpoczął pracę. Trzy pierwsze jednostki z rodziny LINT41 są już na terenie naszego zakładu w Paterku. Dwa kolejne pojazdy zostaną sprowadzone niebawem. Będziemy się starali wykonywać pracę na obu typach pojazdów jednocześnie, tak aby POLREGIO otrzymało je w zbliżonych terminach – deklaruje Jacek Bucław, wiceprezes PTS ds. realizacji projektów.

Pojazdy zostaną skierowane do obsługi tras w województwach wielkopolskim i lubuskim. Zgodnie z aktualnym planem pojadą m.in. na liniach Kostrzyn–Krzyż (przez Gorzów Wielkopolski) oraz Krzyż–Piła–Chojnice.

Udogodnienia dla podróżnych

Każdy z pojazdów pomieści ponad 200 pasażerów. W tym co najmniej 120 na miejscach siedzących oraz zapewni możliwość przewozu minimum czterech rowerów.

Jednostki zostaną wyposażone w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Z myślą o osobach o ograniczonej mobilności PTS zamontuje rampy, które ułatwią wsiadanie do pociągu. W pojazdach pojawią się także co najmniej dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Komfort podróży zwiększy toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Będzie ona wyposażona dodatkowo w przewijak dla niemowląt.

POLREGIO konsekwentnie pozyskuje tabor

Zakup pięciu pojazdów dla Wielkopolski i Lubuskiego to tylko część działań POLREGIO w kierunku uzupełnienia floty spalinowej. Przewoźnik ogłosił też postępowanie na zakup kolejnych używanych jednostek, które trafią na tory Warmii i Mazur.

POLREGIO powiększa flotę i działa także w kierunku pozyskania pojazdów elektrycznych. W lipcu br. spółka podpisała umowę na zakup używanych jednostek, które wzmocnią ofertę przewozową w województwie małopolskim. Kilka miesięcy wcześniej przewoźnik otrzymał też dofinansowanie na zakup zeroemisyjnych składów, które obsłużą trasy w województwach świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. W obu regionach pojawią się nowe elektryczne zespoły trakcyjne z najbardziej zaawansowanymi technologicznie systemami bezpieczeństwa.

Podobne artykuły