Strona główna » Wiadomości » Politechnika zaprojektuje uniformy dla WARSA

Politechnika zaprojektuje uniformy dla WARSA

Redakcja
Fot. WARS S.A.

Politechnika Bydgoska i WARS rozpoczęły wspólny projekt, który jest częścią procesu transformacji, jaki przechodzi ta kolejowa marka. Pierwszym etapem wspólnych działań jest zaprojektowanie nowoczesnych uniformów dla personelu spółki WARS.

 

Politechnika zaprojektuje uniformy dla WARSA. Dla kolejowego dostawcy usług gastronomicznych jest to symboliczny, ale istotny krok w kierunku budowania nowej jakości obsługi i komunikacji wizualnej. Firma przekonuje, że „czerpiąc z wieloletniej tradycji, konsekwentnie stawia na nowoczesność i otwartość na świeże spojrzenie”.

Współpraca WARS S.A. i politechniki jest uzupełnieniem programu dydaktycznego w kształceniu młodych projektantów wzornictwa. Z tego powodu Wydział Sztuk Projektowych uczestniczy w dynamicznych zmianach w strategii marketingowej WARS-a. Skupia się ona na nowoczesnej identyfikacji wizualnej i budowy nowych doświadczeń podróży.

Uniformy praktyczne i estetyczne

Jednym z kluczowych elementów projektu jest zrozumienie realiów pracy obsługi pociągów. Z tego powodu grupa studentów, pod kierunkiem mgr sztuki Sary Betkier wybrała się w podróż do Krakowa. Po to, żeby w naturalnych warunkach zebrać dane i obserwacje dotyczące użytkowania służbowych uniformów. Obserwacje prowadzone były z naciskiem na funkcjonalność, ergonomię, trwałość materiałów, ale również estetykę i zgodność z wizerunkiem marki.

Współpraca z WARS-em to dla nas nie tylko projektowanie uniformów. To pełne zanurzenie w świecie współczesnej kolei, z całym jej kontekstem społecznym, funkcjonalnym i estetycznym. Interdyscyplinarny charakter naszego wydziału pozwala nam patrzeć szeroko – łączymy projektowanie ubioru, wzornictwo przemysłowe, komunikację wizualną i analizę potrzeb użytkowników. Obserwujemy, jak WARS przechodzi metamorfozę – i chcemy być jej częścią, oferując kompetencje projektowe, które realnie wpłyną na jakość podróży w Polsce – mówi dr Agnieszka Fujak, Kierownik Katedry Wzornictwa na Wydziale Sztuk Projektowych.

Dobry początek

Chodzi jednak nie tylko o uniformy. Dla młodego pokolenia kolej to już nie tylko sposób przemieszczania się z punktu A do punktu B. To także przestrzeń komfortu, pracy zdalnej, odpoczynku i estetyki. To właśnie ta przestrzeń może stać się polem do popisu dla projektantów.

Politechnika Bydgoska stawia na współpracę z otoczeniem społecznym i gospodarczym, zwłaszcza tam, gdzie innowacja spotyka się z realną potrzebą. Takie partnerstwa pokazują, że potencjał młodych ludzi, połączony z doświadczeniem praktyków, może tworzyć nową jakość. To także przykład, jak nauka i biznes mogą wspólnie kreować przestrzeń, która realnie wpływa na życie codzienne – podkreśla prof. dr hab. inż. Marek Adamski, rektor Politechniki Bydgoskiej.

Projekt uniformów to dopiero początek – obie strony zapowiadają długofalowe partnerstwo, które ma służyć nie tylko rozwojowi studentów i wzmocnieniu pozycji WARS-u. Ale także wspierać dobre praktyki współpracy między nauką a biznesem oraz kreować nowy standard podróży koleją w Polsce.

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem energii, jaką wnosi zespół Wydziału Sztuk Projektowych – zarówno w zakresie designu, jak i praktycznej perspektywy współpracy z rynkiem. Wierzymy, że przed nami wyjątkowe przedsięwzięcie, które nie tylko przyniesie realne efekty w obszarze projektowym, ale również pokaże siłę połączenia edukacji, pasji i nowoczesnego podejścia do komunikacji – mówi Mikołaj Pawlak, Dyrektor Wykonawczy Biura Strategii i Marketingu WARS S.A.

Dyrektor wskazuje ponadto na znaczenie tego projektu dla przyszłości marki.

WARS przechodzi dziś istotną przemianę. Jesteśmy firmą z piękną, ponadczasową historią – obecni na kolejowych szlakach Polski od dekad – ale wiemy, że tradycja ma sens tylko wtedy, gdy potrafimy ją twórczo łączyć z nowoczesnością. Dlatego tak bardzo zależy nam na projektach, które wykraczają poza schemat, angażują ludzi i opowiadają historię marki na nowo. Współpraca z młodymi projektantami, z otwartymi głowami i odwagą wizjonerską, to dla nas coś więcej niż tylko element strategii – to impuls do działania, do zmiany i do budowania WARS-u przyszłości – dodaje Mikołaj Pawlak.

Podobne artykuły