PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za ponad 250 mln zł na przygotowanie dokumentacji projektowej i budowę linii Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Roboty na 20-kilometrowym odcinku kolejowym mają rozpocząć się w 2027 r. Trasa zostanie zelektryfikowana. Inwestycja, która pozwoli wznowić ruch pasażerski, zostanie przeprowadzona w ramach programu Kolej Plus.
Po ponad 30 latach planowany jest wznowienie ruchu pasażerskiego na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Teraz powstanie dokumentacja projektowa, a od 2027 r., po uzyskaniu niezbędnych zgód administracyjnych, rozpoczną się roboty budowlane.
Mieszkańcy północnego Mazowsza będą mieć wygodny dojazd pociągami pasażerskimi do stolicy. Na trasie Ostrów Mazowiecka – Małkinia zbudowane zostaną trzy nowe przystanki: Ostrów Mazowiecka Południe, Niegowiec i Błędnica. Odbudowane zostaną również perony na stacji w Ostrowi Mazowieckiej oraz na przystankach Ostrów Mazowiecka Miasto i Biel.
Inwestycje prowadzone są przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dokumentację wykona firma Track Tec Construction.
Mazowsze – wszystkie umowy z Programu Kolej Plus
Program Kolej Plus w województwie mazowieckim obejmuje cztery projekty. Oprócz modernizacji linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia, zaplanowana jest rewitalizacja linii kolejowej Sokołów Podlaski – Siedlce oraz projekt dokumentacyjny dla budowy linii kolejowej Zegrze – Przasnysz, jako realizacja szlaku Kolei Północnego Mazowsza. Mieszkańcy Kozienic i okolic zyskają także lepszy dostęp do kolei dzięki budowie nowej, około 23-kilometrowej linii kolejowej Świerże Górne – Dobieszyn, łączącej linię kolejową Janików – Świerże Górne (nr 77) z linią kolejową Warszawa Zachodnia – Radom Główny – Kraków Główny (nr 8).