Infrastruktura Wiadomości

PLK: Perony w Zielonej Górze z nowymi wiatami

PLK: Perony w Zielonej Górze z nowymi wiatami Fot. PKP PLK

Pierwsze stalowo-szklane konstrukcje wiat już są montowane na peronach w Zielonej Górze. Estetyczne zadaszenie na 800 m ochroni podróżnych. Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i miasto. Stacja ma już wygodne przejście pod torami z windami oraz informacją wizualną i głosową. PLK sfinansowała je za 8 mln zł- informuje przewoźnik.

Wiaty będą estetyczne i wytrzymałe. Konstrukcja jest ze stali, a zadaszenie w jednej trzeciej szklane. Konstrukcje już widać na dojściu do peronu nr 3. Wykonawca ustawił ważące kilkaset kilogramów podpory zadaszenia. Montaż rozpoczął się też na peronie nr 1.

Funkcjonalne estetyczne osłony będą nad trzema peronami oraz przy powstającym centrum przesiadkowym. Łącznie będzie ok. 800 m zadaszenia, co istotnie zwiększy komfort podróżnych, korzystających z pociągów na stacji Zielona Góra. Prace nie wpływają na obsługę podróżnych- czytamy w komunikacie.

Od lutego w Zielonej Górze dostępne jest zmodernizowane przejście podziemne, łączące ul. Towarową z Dworcową oraz 34 metrowa pochylnia pieszo-rowerowa. Tunel zapewnia dogodne dojście do peronów i poprawia komunikację między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Dostęp do przejścia osobom o ograniczonej mobilności zapewnia winda. W maju będzie  druga  pochylnia. Z myślą o niewidzących i niedowidzących zamontowano specjalne nakładki w alfabecie Braille’a na poręczach.

Zmodernizowana stacja ma nowy peron 1a. Platformy zostały podwyższone, co ułatwia korzystanie z pociągów. Na stacji są windy, oświetlenie, monitoring i system dynamicznej informacji pasażerskiej-czytamy.

Projekt modernizacji stacji realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy współpracy z Urzędem Miasta w Zielonej Górze. Poprawia obsługę pasażerów na stacji i komunikację w mieście. Inwestycja to tworzenie wygodnego węzła przesiadkowego. W ramach prac poszerzany jest wiadukt kolejowy nad ul. Batorego. Nie będzie „wąskim gardłem” w komunikacji miasta. Umożliwi dwukierunkowy ruchu autobusów i bezpieczne przejścia pieszych. Roboty planowane są do końca sierpnia br.