NaKolei.pl OpinieStrategia PKP S.A. planują stawiać „Dworcomaty” dla przesyłek kurierskich! R. Zgorzelski: „Przygotowujemy pilotaż”

PKP S.A. planują stawiać „Dworcomaty” dla przesyłek kurierskich! R. Zgorzelski: „Przygotowujemy pilotaż”

Adrian Izydorek

Polskie Koleje Państwowe opracowały swoją strategię na lata 2021-2025 z perspektywą do 2030 roku. Dokument ten jest tajno-jawny, dlatego też nieznana jest w pełni jego treść. Członek Zarządu PKP S.A. zdradził, że Spółka przygotowuje się do pilotażowego startu „Dworcomatów”.

PKP S.A. opracowały swoją strategię na lata 2021-2025 z perspektywą do 2030 roku. Treść ta jest w dalszym ciągu, po części tajna, natomiast Spółka stopniowo uchyla rąbek tajemnicy.

Dokument strategii PKP S.A. na lata 2021-2025 z perspektywą do 2030 liczy sobie sto kilkadziesiąt stron, na których to kartach dokonaliśmy pogłębionej analizy otoczenia rynkowego. Zaprojektowaliśmy funkcjonowanie PKP, ale także spółek z Grupy PKP w czasie rzeczywistym, jak i w horyzoncie dziesięcioletnim – powiedział dr Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A. w wywiadzie dla NaKoleiTV

W tym dokumencie liczącym ponad 100 stron znalazły się plany rozwojowe również dla spółek należących do Grupy PKP.  Dokument ten ma wskazać kluczowe inicjatywy i przedsięwzięcia, które właściciel wyznacza spółkom-córkom. Jak zaznacza Rafał Zgorzelski – dokument powstał we współpracy ze spółkami z Grupy PKP.

Rozwijanie z perspektywą na przyszłość

Jak informuje Członek Zarządu PKP S.A., strategia opiera się na dwóch filarach.

Strategia została skonstruowana na dwóch podstawowych filarach. Pierwszy filar to udoskonalanie i rozwijanie dotychczasowej działalności biznesowej Polskich Kolei Państwowych takich jak zarządzanie nieruchomościami dworcowymi, stacjami pasażerskimi, dworcami kolejowymi. Ale też ten drugi filar, ta druga noga, na której budujemy strategię to oczywiście nowe usługi, nowe prokonsumenckie rozwiązania – tłumaczy dr Rafał Zgorzelski.

Mówiąc o prokonsumenckich rozwiązaniach mowa o m.in. rozwijanym car-sharing, który funkcjonuje pod marką PKP Mobility. Mowa również o pilotażowym bike-sharingu, ale także o chociażby stacjach ładowania pojazdów elektrycznych oraz od niedawna rozwijana – usługa parkingów przydworcowych.

Uwzględniono budowę terminali intermodalnych

Kolejną ważną kwestią w strategii jest rozwój terminali intermodalnych.

Uważamy, że powinien powstać krajowy integrator terminali intermodalnych, który poniekąd byłby kluczowym podmiotem zarządzającym całą siecią terminali. Mamy na to swój pomysł, ale też żeby tych terminali nie lokować w sposób przypadkowy wprowadzimy analizę wspólnie z PKP CARGO, PKP PLK oraz z Zarządem Portów w Gdyni – powiedział Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A.

W strategii swoje miejsce znalazły rozwiązania pod reaktywację bocznic kolejowy.

PKP S.A. chcą uruchomić „Dworcomaty”

Polskie Koleje Państwowe w swojej strategii zawarły koncepcje rozwoju różnych usług. Jak zaznacza Rafał Zgorzelski, różne koncepcje są na różnym etapie rozwoju. Natomiast wart uwagi na pewno będzie uniwersalny biletomat, za pośrednictwem którego zakupimy bilety na pociągi wszystkich przewoźników. Warto tutaj pochylić się nad pomysłem stworzenia aplikacji mobilnej, która pozwalałaby na planowanie podróży „od drzwi do drzwi”. Co ciekawe, a o czym mowa po raz pierwszy – PKP S.A. rozważa wprowadzenie usługi „Dworcomatów”.

Rozważamy bardzo mocno i przygotowujemy w tej chwili pilotaż Dworcomatów, czyli automatów do pocztowej obsługi klienta. Państwu znana z nazwy „Paczkomatów” – jest to nazwa zastrzeżona dla jednego z graczy na rynku. My mamy swój pomysł na „Dworcomaty”. Bardzo mocno ten temat jest zaawansowany – zdradził dr Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A.

Całość wywiadu z dr Rafałem Zgorzelskim, Członkiem Zarządu PKP S.A.:

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności