Strona główna » Wiadomości » PKP S.A. odnowi dworzec kolejowy w Oleśnicy

PKP S.A. odnowi dworzec kolejowy w Oleśnicy

Redakcja
fot. olesnica.naszemiasto.pl

Wczoraj (12.09.2023) minął termin składania ofert w sprawie projektu „Przebudowa dworca kolejowego Oleśnica”. Głównym celem rewitalizacji dolnośląskiego budynku z 1868 roku jest poprawa stanu technicznego i estetycznego dworca, usprawniając przy tym dostępność dla pasażerów dodając niezbędne dla nowoczesnych stacji kolejowych funkcje.

Na sfinansowanie zamówienia spółka PKP S.A. zamierza przeznaczyć kwotę: 66 594 660 zł brutto. Chęć remontu wykazało 7 firm, są to:

  • BUDIMEX – 68 876 310,00 zł brutto
  • ZAB-BUD – 47 393 000,00 zł brutto
  • Przedsiębiorstwo Budowlano-Konserwatorskie CASTELLUM – 63 868 339,67 zł brutto
  • Firma Budowlana Anna–Bud  – 73 037 400,00 zł brutto
  • Berger Bau Polska  – 54 895 651,76 zł brutto
  • SKB LDR – 58 926 476,02 zł brutto
  • Mostostal Warszawa – 57 642 240,30 zł brutto

wiz. Multiconsult

wiz. Multiconsult

Przywrócona zostanie ceglana elewacja, renowacji poddane zostaną stolarka okienna i drzwiowa, elementy drewniane oraz wiata peronowa przydworcowa. Założono wyburzenie wtórnej nadbudówki w skrzydle wschodnim, odtworzenie historycznej pergoli od strony północnej. Wymienione zostaną wszystkie instalacje. Wewnątrz przewidziano hol dworcowy pełniący funkcję poczekalni, toalety ogólnodostępne i te dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenia gospodarcze oraz miejsce dla lokali usługowych. Dodane zostaną również kasy biletowe wraz z zapleczem dla pracowników. W budynku powstaną windy.

Dotychczasowi mieszkańcy dworca z lokali mieszkalnych na piętrach zostaną relokowani. Część powierzchni ma wynająć samorząd. Na piętrach zaplanowano pomieszczenia o funkcjach biurowych oraz hostel. Na poddaszu umieszczone zostaną dwie sale konferencyjne.

Historyczne elementy budynku podlegają ochronie i zostaną zachowane są to m.in.:

  • neony wewnętrzne „bagaż” i „kasy biletowe”
  • ściana z luksferów
  • ceramiczne posadzki i okładziny ścian
  • drewniane dekoracyjne stropy
  • powojenne stalowo-szklane przegrody
  • kraty okienne

Założono wyburzenie nadbudówki w skrzydle wschodnim i odtworzenie historycznej pergoli od strony północnej. Budynek toalet zostanie zaadaptowany na letnią poczekalnię. Pojawią się nowe wyjścia na patio. Rozebrany zostanie budynek techniczny przy dworcu.

Okres realizacji ma trwać 105 tygodni, natomiast dokumentacja przygotowana przez wykonawcę pojawić ma się w okresie 40 tygodni.

 

Podobne artykuły