NaKolei.pl WiadomościPrawo i przetargi PKP Intecity podpisało umowę na modernizację wagonów 111A Lux i 112A Lux

PKP Intecity podpisało umowę na modernizację wagonów 111A Lux i 112A Lux

Redakcja
Fot. "fixall:

W dniu 10 września 2021 r. PKP Intercity podpisało umowę na wykonanie modernizacji 14 wagonów 111A Lux i 112A Lux. Prace zrealizuje konsorcjum Pozbud i MagTrain, dla którego będzie to pierwsze zlecenie od przewoźnika.

Przetarg dotyczył wykonania naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania, a zamówienie zostało podzielone na dwie części. Część 1 obejmowała 5 wagonów 111A Lux, a szacunki zamawiającego to 24.723.000,00 zł brutto, zaś część 2 – 9 wagonów 112ALux, a szacunki zamawiającego to 41.401.800,00 zł brutto.

Przypomnijmy, że w przetargu wystartowali:

  1. ZNTK Mińsk Mazowiecki oferując: w części 1 kwotę 29.495.400,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 85,61 pkt a w części 2 kwotę 51.375.870,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 89,96 pkt. W obydwu częściach zaproponowano także 36 miesięcy gwarancji.
  2. Konsorcjum Mag-Train z Piaseczna i POZBUD z Poznania, oferując: w części 1 kwotę 24.716.850,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt zaś w części 2 kwotę 45.846.405,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt. W obydwu częściach konsorcjum chciało udzielić 42 miesięcy gwarancji.

Ostatecznie w obu częściach PKP Intercity wybrało więc ofertę firm Pozbud i Mag Train.

To dopiero pierwsze umowy, pracujemy nad kolejnymi. Podpisane kontrakty potwierdzają olbrzymi potencjał biznesowy segmentu przemysłu kolejowego w grupie Pozbud – powiedział prezes Pozbudu Łukasz Fojt. – Porządkujemy organizację, optymalizujemy produkcję stolarki otworowej i dynamicznie rozwijamy sprzedaż. Kontynuujemy równolegle realizację wieloletniej umowy z zakresu budownictwa teletechnicznego, jaką wykonujemy w konsorcjum dla PKP PLK. To dwa główne obszary, zapewniające nam stabilny fundament dla rozwoju segmentu kolejowego i OZE, które mogą odgrywać główną rolę w przyszłości. Nowe segmenty to rynki o perspektywicznej wartości dziesiątek miliardów złotych. Nasza grupa stoi obecnie przed szansami rozwoju, jakich nigdy dotąd nie miała – dodał Fojt.

Spółka poinformowała również, że w konsorcjum z Mag-Train złożyła oferty w postępowaniach przetargowych na modernizację 130 wagonów na łączną kwotę ponad 590 mln zł. Chodzi tu o jednostki serii 111A i 141A oraz Z1A/B.

Konsorcjum podało też, że planuje udział w postępowaniach przetargowych organizowanych w ramach realizacji Planu rozwoju i inwestycji PKP Intercity na lata 2021-2030, zakładającego inwestycje, w tym inwestycje taborowe, na poziomie 19 mld zł.

Skomentuj ten artykuł

Podobne artykuły

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Rozumiem Polityka prywatności