Prawo i przetargi Wiadomości

Pięć ofert na linię Września – Gniezno

Pięć ofert na linię Września – Gniezno Fot. PKP PLK

Jest duża szansa na pozytywne rozstrzygnięcie przetargu na remont toru nr 1 linii kolejowej nr 281 na odcinku Września – Gniezno.

PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały pięć ofert na wykonanie tego zadania. Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum: Stanisław Łukasiewicz Eco-Baza i SETLLER – 52,9 mln zł brutto. Niewiele droższa jest propozycja konsorcjum: Alusta i Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom (53,6 mln zł brutto).

Z kolei PORR Polska Construction wpisał cenę 59,52 mln zł brutto, Torpol jest o kilkaset tysięcy droższy (59,96 mln zł brutto), a najwyższą cenowo ofertę zaproponował Schweerbau – 65,3 mln zł brutto. Jednak te trzy podmioty przekroczyły kosztorys PKP PKL, który wyniósł niecałe 56,5 mln zł.

Kontrakt obejmie wymianę torów wraz z profilowaniem ław torowiska na długości 24 km, oraz remont 23 przepustów i jednego mostu. Modernizacja ma spowodować wzrost prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h.