Stacja Sosnowiec Główny powiększyła się o dodatkowy, trzeci peron. Korzystają już z niego przewoźnicy i pasażerowie.
Na peronie wykonawca zamontował wiatę i osłony przed wiatrem, które zapewniają komfort i ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Wybudował także klatkę schodową, która łączy peron z przejściem podziemnym. Nowy obiekt posiada także windę, która ułatwia dostęp do pociągów podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się. na peronie są ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco, czytelna informacja pasażerska oraz nowoczesne oświetlenie. Na antypoślizgowej nawierzchni robotnicy ułożyli ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych oraz niedowidzących.
Docelowo, cała stacja będzie wyposażona w system dynamicznej informacji pasażerskiej z elektronicznymi ekranami. Dzięki temu podróżni zyskają więcej informacji o odjeżdżających i przyjeżdżających pociągach.
Jedna krawędź peronu jest krótsza ze względu na nowy układ torowy na stacji Sosnowiec Główny. Ale to nie wpłynie na obsługę pasażerów. Dodatkowe tory pozwolą na zwiększenie przepustowości stacji, przez którą będzie mogło przejechać więcej pociągów.
Teraz prace wkraczają w kolejny etap i przenoszą się na pozostałe dwa perony. Po zakończeniu całej inwestycji na stacji w 2027 r., z nowego obiektu będą obsługiwane pociągi dalekobieżne i regionalne w kierunku Katowic. Do tego czasu, peron nr 3 przejmie obsługę wszystkich pociągów w każdym kierunku.
Ale to nie jedyne inwestycje na stacji i w jej okolicach. Miasto Sosnowiec i PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły porozumienie w sprawie budowy kładki dla pieszych, która połączy nad torami ulice Jana III Sobieskiego i Dęblińską.

