Wrzesień to czas korekty rozkładu jazdy pociągów, ale i finalizowania niektórych etapów projektów infrastrukturalnych. PLK odda do użytku nowy tor w Krakowie oraz peron na przystanku Kraków Prokocim.
Efekty modernizacji linii średnicowej: Nowy tor między Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem oraz wygodniejszy przystanek Kraków Prokocim. Dodatkowe dwa tory na Krakowskim Węźle Kolejowym pojawią się także w centrum miasta. Dzięki temu, pomiędzy stacjami Kraków Płaszów i Kraków Główny, obsługę pociągów zapewnią cztery tory – dwa dla podroży aglomeracyjnych dwa dla dalekobieżnych. Największa inwestycja, realizowana przez PLK na południu Polski, zakończy się w 2020 roku. Wartość robót szacowana jest na niemal 1 mld zł. Nowy tor i peron na ww. przystanku ma zostać oddany do użytku już we wrzesniu br.
Modernizacja krakowskiej linii średnicowej między stacjami w Płaszowie i Bieżanowie zakłada dobudowę dodatkowego, trzeciego toru. Rozdzielony będzie ruch pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Takie rozwiązanie usprawni i przyspieszy podróże. Będzie możliwość uruchomienia dodatkowych połączeń na najważniejszych trasach aglomeracji. Prace przy budowie trzeciego toru są na finiszu.
W rejonie ul. Morawiańskiego budowany jest nowy peron przystanku Kraków Prokocim, z którego już we wrześniu będą korzystać pasażerowie. Odnowiony przystanek będzie wygodniejszy. Wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Będą wiaty, ławki i nowoczesna informacja pasażerska. Dojście na peron będzie ułatwione poprzez budowę schodów od strony ul. Morawiańskiego i przejścia podziemnego, usytuowanego po drugiej stronie przystanku, bliżej ul. Czechowicza. Przejście będzie służyć nie tylko podróżnym, ale również mieszkańcom. Łatwiej i bezpiecznie przedostaną się na drugą stronę torów.