Strona główna » Wiadomości » Nowa strategia Trakcji

Nowa strategia Trakcji

Redakcja
Fot. Trakcja S.A.

W 2030 roku przychody Grupy Trakcja maja ulec podwojeniu – do 4 mld zł, co wynika z nowej strategii dla grupy kapitałowej na lata 2025-2030.

 

Trakcja S.A. przyznaje, że „z optymizmem patrzy w przyszłość, przyjmując nową strategię rozwoju dla swojej grupy kapitałowej na lata 2025-2030”. Dokument przyjęła Rada Nadzorcza i określa on ambitne cele i inwestycje, które mają na celu umocnienie pozycji spółki na rynku infrastruktury transportowej.

Strategia przewiduje osiągnięcie ponad 4 miliardów złotych przychodów przez Grupę Trakcja oraz wzrost sprzedaży Trakcji S.A. do poziomu 2,8 miliarda złotych w ostatnim roku realizacji strategii. Podstawą rozwoju będzie realizacja inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego oraz Programu Wieloletniego Centralnego Portu Komunikacyjnego. To będą wszak najważniejsze czynniki rozwoju rynku budownictwa kolejowego w Polsce. Ponadto Grupa Trakcja liczy na rozwój rynku energetyki przesyłowej w związku z planami rozwojowymi Polskich Sieci Elektroenergetycznych.

W perspektywie do 2030 roku, Trakcja S.A. planuje stabilny wzrost sprzedaży. Taki scenariusz jest oparty „na utrzymaniu czołowej pozycji na rynku kolejowym przy znaczącym zwiększeniu przychodów w tym segmencie”. Spółka liczy ponadto na wzmocnienie swojej pozycji na rynku budownictwa drogowego. Ma też plany rozwoju działalności w sektorze sieci energetycznych, korzystając z synergii z litewską spółką zależną AB Kauno Tiltai.

Trakcja zakłada wzrost rentowności dzięki zwiększeniu marży z działalności operacyjnej oraz poprzez redukcję kosztów. Strategia przewiduje również zmiany w organizacji działalności operacyjnej, aby poprawić rentowność i optymalnie wykorzystywać posiadane zasoby.

Zarząd Trakcji S.A. zastrzega, że zapisy strategii nie stanowią prognozy wyników, lecz zamierzone kierunki działania na lata 2025-2030.

Podobne artykuły