PKP Intercity odebrało z Newagu dwie kolejne lokomotywy elektryczne E4DCU. To 90 i 91 lokomotywa z serii 96 elektrowozów tej serii, które zamówił nasz narodowy przewoźnik dalekobieżny.
Do parku maszynowego PKP Intercity trafiły lokomotywy Griffin o numerach EU160-090 oraz EU160-091. Do końca tego roku Newag wyprodukuje w swoim zakładzie w Nowym Sączu ostatnie pojazdy i łącznie przekaże przewoźnikowi 96 elektrowozów E4DCU. Tak więc Newag finiszuje z Griffinami.
Zakupy Griffinów przez PKP Intercity odbywały się w ramach różnych umów. Dostawy, które teraz realizuje Newag, odbywają się na podstawie umowy, którą obie strony podpisały pod koniec 2023 roku. I obejmują łącznie 46 lokomotyw, a na cały zakup PKP Intercity otrzymało dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Dodatkowo, w ramach umowy, Newag zapewni utrzymanie lokomotyw do pierwszej naprawy na czwartym poziomie utrzymania. PKP Intercity przeznaczyło na realizację projektu kwotę przekraczającą 1,17 mld zł brutto.
Elektrowozy serii EU160 Griffin pozwalają na prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/h. Posiadają system bezpieczeństwa ETCS poziomu 2 oraz m.in. systemy łączności, pokładową diagnostykę, monitoring, czy układ sterowania drzwiami wagonów oraz lokalizator GPS.
Newag finiszuje z Griffinami EU160. To jednak nie jedyny duży kontrakt, który Newag realizuje dla naszego narodowego przewoźnika. Producent odpowiada także za dostawę 63 wielosystemowych lokomotyw EU200 z opcją na dodatkowe 32 takie elektrowozy. Pierwsze odbiory nastąpią w przyszłym roku. Teraz bowiem trwają jeszcze testy, aby lokomotywa uzyskała zagraniczne homologacje. EU200 sprawdzają Węgrzy, wkrótce zakończą się także testy w Czechach.

PKP Intercity skieruje bowiem te elektrowozy również do obsługi pociągów międzynarodowych. Wielosystemowe lokomotywy pojadą z prędkością do 200 km/h.

