Strona główna » Wiadomości » Modernizacja linii kolejowej Tymbark – Limanowa

Modernizacja linii kolejowej Tymbark – Limanowa

Redakcja
Mat. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej na odcinku Tymbark – Limanowa. Ta ogromna inwestycja, warta ponad 1,3 miliarda złotych, ma na celu unowocześnienie infrastruktury i poprawę jakości transportu kolejowego w Małopolsce. W ramach prac powstaną nowe mosty, wiadukty oraz estakada, a także ważne obiekty inżynierskie, w tym tunel, które z pewnością przyczynią się do poprawy komfortu podróży.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 104 na odcinku Tymbark – Limanowa oraz budowę fragmentu nowej linii nr 622 w kierunku Szczyrzyca. Wartość inwestycji przekracza 1,3 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2029 rok. Projekt obejmuje budowę 14 km nowych torów, 17 mostów i wiaduktów, a także dużych obiektów inżynierskich, takich jak tunel i estakada.

Nowoczesna infrastruktura kolejowa na odcinku Tymbark – Limanowa

Modernizacja linii kolejowej Tymbark – Limanowa pozwoli pociągom pasażerskim rozpędzać się do 150 km/h, co skróci czas podróży i poprawi komfort pasażerów. Stacja Tymbark oraz przystanek Koszary zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a w Tymbarku powstanie nowoczesne przejście podziemne. Dodatkowo, w ramach inwestycji powstaną 9 bezkolizyjnych skrzyżowań oraz nowe drogi i chodniki w poszczególnych gminach.

Jak modernizacja linii kolejowej Tymbark – Limanowa poprawi połączenia Małopolski?

Inwestycja stanowi kluczowy element rozwoju sieci kolejowej w Małopolsce, wpisując się w projekt „Podłęże – Piekiełko”. Po ukończeniu całej linii podróż pociągiem z Limanowej do Nowego Sącza potrwa zaledwie 20 minut, a do Krakowa około 40 minut. W efekcie południe Małopolski zyska niezawodne i szybkie połączenie z głównymi ośrodkami miejskimi.

PKP PLK inwestuje w rozwój linii kolejowej w Małopolsce

W ramach „Podłęża – Piekiełka” modernizowane i elektryfikowane są 75 km istniejących tras między Chabówką a Nowym Sączem oraz budowane 58 km nowych linii, które docelowo połączą Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Najszybsze pociągi przejadą trasę Kraków – Nowy Sącz w około 60 minut, a podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego skróci się do 90 minut.

Kolejne przetargi na nowe inwestycje

Obecnie PLK SA prowadzi intensywne działania przetargowe. W pierwszych miesiącach 2025 roku ogłoszono postępowania przetargowe na łączną wartość ponad 11 mld zł, obejmujące m.in. modernizację linii Białystok – Ełk, Skierniewice – Czachówek oraz kolejne odcinki projektu „Podłęże – Piekiełko”.

Mat. PKP PLK

Więcej informacji o inwestycjach PKP PLK można znaleźć na stronie: https://www.nakolei.pl/?s=PKP+PLK

 

Podobne artykuły