Siedmiu beneficjentów: PKP PLK, PKP Cargo, PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD), Wody Polskie, Lotos Kolej i Rail Capital Partners podpiszą jutro z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) umowy o dofinansowanie swoich inwestycji.
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju zapowiedziało, że łączny koszt dofinansowania to prawie 1,5 mld zł. Co zostanie zrobione za te pieniądze?
Będzie m.in. bezpieczniej, bo GITD kupi 358 urządzeń do pomiaru prędkości i rejestrujących niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej. Z kolei PKP PLK zastąpi kilka przejazdów kolejowo-drogowych w Warszawie i Sulejówku dwupoziomowymi skrzyżowaniami (m.in. na ul. Marsa i Chełmżyńskiej) – czytamy w komunikacie MIiR.
Zaplanowano podpisanie umów o dofinansowanie dla następujących projektów:
1/„Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap II – część wiaduktowa”
Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
2/„Zakup wagonów platform do przewozów intermodalnych przez PKP CARGO S.A (Wagony platformy do przewozów intermodalnych)”
Beneficjent: PKP CARGO S.A.
3/„Lokomotywy wielosystemowe i wagony przeznaczone do przewozów intermodalnych”
Beneficjent: PKP CARGO S.A.
4/„Projekt modernizacji i rozbudowy Terminala Intermodalnego w Małaszewiczach wraz z zakupem wyposażenia”
Beneficjent: PKP CARGO Centrum Logistyczne Małaszewicze Sp. z o.o.
5/„Modernizacja stopnia wodnego Rędzin na Odrze w km 260,7 – przystosowanie do III kl. drogi wodnej”
Beneficjent: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
6/„Zakup nowoczesnego taboru intermodalnego przez firmę LOTOS Kolej Sp. z o.o.”
Beneficjent: Lotos Kolej Sp. z o. o.
7/„Zakup lokomotyw trakcyjnych do wykonywania transportu intermodalnego w formule ROSCO”
Beneficjent: Rail Capital Partners Sp. z o.o.
8/„Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”
Beneficjent: Generalna Inspekcja Transportu Drogowego
pc/ISBnews