Brytyjskie SPT zamówiło w 2016 roku do Glasgow 17 nowych wagonów metra od Stadlera. Są o tyle wyjątkowe, że… trzeba w nich uważać na głowę.
Glasgow z wyjątkowymi wagonami metra. Stadler dostarczy 17 nowych wagonów dla brytyjskiego SPT – Strathclyde Partnership for Transport. To część programu modernizacji taboru dla transportu podziemnego w mieście. Metro w Glasgow jest trzecim z kolei najstarszym środkiem transportu na świecie, które rozpoczęło regularne przewozy już w 1896 roku. Przekrój tuneli metra to 3,4 m. Pojazd został zaprezentowany podczas zakończonych już targów InnoTrans 2018 Berlinie.
Co wyróżnia wagony Stadlera dla SPT? Ich wielkość. Mają szerokość 2,34 m i wysokość 2,65 m. Są wyjątkowo małe i niskie, a osoby, które osiągnęły wzrost większy niż krasnoludki mogą dotykać głowami sufitu pojazdu. Nie bez powodu widnieje w nich napis:

fot. NaKolei
Wbrew pozorom wewnątrz wagonów znajdują się nawet miejsca dla wózków inwalidzkich. Mogą osiągać maksymalną prędkość 58 km/h. Są to wagony autonomiczne prowadzone bez maszynisty. Pojazd mimo to posiada mini kabinę dla prowadzącego skład.

fot. NaKolei
17 pociągów metra będzie obsługiwać całą, 10,4 km linię. Koszt zamówienia pojazdów od Stadlera to 200 mln funtów.
Stadler buduje pojazdy szynowe, które doskonale odpowiadają potrzebom klientów. Gwarantują niezawodną eksploatację, bezpieczeństwo oraz wysoki komfort podróży. Jak czytamy na stronie producenta: Stadler jest od 1942 roku symbolem niezawodności, elastyczności i innowacyjności. 7000 pracowników zatrudnionych w ponad 20 oddziałach firmy na całym świecie pracuje z zaangażowaniem każdego dnia, aby zapewnić naszym klientom najwyższą jakość usług.