PKP Intercity otworzyło oferty w postępowaniu dot. usług gastronomicznych i obsługi pasażerów na pokładach pociągów PKP Intercity. W zasadzie była to jedna oferta, która wpłynęła z Warsu.
Bez większego zaskoczenia, w przetargu na świadczenie usług gastronomicznych w pociągach PKP Intercity złożona została oferta Warsu. Jedynym kryterium wyboru w przetargu jest cena. Wars w ofercie zaproponował kwotę 11 680 031,46 z brutto, bądź 17 520 047,20 zł brutto wraz z opcją. Opcja obejmuje dodatkowe zamówienie usług gastronomicznych do 50% wartości podstawy.
Przetarg dotyczy świadczenia usług gastronomicznych, za wykorzystaniem wagonów gastronomicznych w pociągach EIP, EIC, EC, IC oraz TLK – za wyjątkiem niektórych EZT oraz tam, gdzie oczywiście wagony restauracyjne nie są podpinane do składów. Przetarg również obejmuje wszelkie usługi, m.in. przygotowanie i wydanie poczęstunków dla podróżnych, czy również przygotowanie posiłku dla osób korzystających z aplikacji mWars. Dodatkowo przetarg przewiduje wydawanie tzw. „posiłków awaryjnych” m.in. dla podróżnych znacznie opóźnionych połączeń.
PKP Intercity wymaga realizację przedmiotu zamówienia w terminie maksymalnie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, nie później niż od 1 lipca 2021 roku lub do wyczerpania wynagrodzenia wykonawcy. Przewoźnik notorycznie ogłasza postępowanie dla usług gastronomicznych na pokładach swojego pociągu. Z pewnością problemem dla innych przedsiębiorstw jest m.in. wymóg w przetargu – udostępnienie podróżnym aplikacji, która pozwoli na zamówienie posiłku do swojego miejsca w pociągu, których lista jest systemowo aktualizowana.