Infrastruktura Przewozy pasażerskie Wiadomości

Kolejarze zamkną linię do Kraśnika

Kolejarze zamkną linię do Kraśnika fot. PKP PLK

1 marca zostaną zamknięte tory między Lublinem a Kraśnikiem.

 

Chodzi konkretnie o 36 km linii kolejowej na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik. To fragment trasy nr 68 Lublin-Stalowa Wola Rozwadów, który teraz zostanie wyremontowany – prace mają potrwać do końca sierpnia. O zamknięciu poinformował Marcin Egiert, dyrektor projektu modernizacji linii Lublin – Stalowa Wola.

Egiert powiedział, że przewoźnicy kolejowi uruchomią autobusową komunikację zastępczą. Przewozy Regionalne na trasie Lublin – Kraśnik (część autobusów pojedzie do Szastarki), natomiast PKP Intercity uruchomi komunikację autobusową na trasie Lublin – Rzeszów. Autobusy mają się zatrzymywać na przystankach: Lublin, Kraśnik, Zaklików, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Nowa Dęba, Kolbuszowa, Rzeszów Główny.

Kolejnym etapem modernizacji linii do Stalowej Woli będzie przebudowa odcinka Kraśnik – Zaklików (w okresie 1 września 2018 – 31 stycznia 2019). A trzeci i ostatni odcinek: Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów będzie odnawiany w okresie 1 lutego 2019 – 31 lipca 2019.

1 sierpnia przyszłego roku ma być więc wznowiony ruch pociągów na całej trasie. Linia 68 ma zostać tez zelektryfikowana, ale jak tłumaczył dyrektor Egiert, pociągi elektryczne zostaną tu skierowane pod koniec 2019 roku. Teraz trwa projektowanie stacji zasilania sieci trakcyjnej, które staną w Lublinie, Lublinie Zemborzycach, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie, Zaklikowie i Stalowej Woli Rozwadowie.

Efektem modernizacji będzie przyspieszenie ruchu pociągów pasażerskich do 120 km/h i przez to skrócenie podróży na tej ponad 100-kilometrowej trasie o 20 minut. Koszt inwestycji to 367 mln zł.