Renfe zamknęła pierwszą połowę 2025 r. z najwyższą w historii liczbą pasażerów w ujęciu półrocznym: z jej usług skorzystało 277,4 mln podróżnych.
Jest to wzrost o 3%, (8,3 mln pasażerów) w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 r., kiedy to Renfe przewiozła 269,1 mln pasażerów. Dane te obejmują zarówno usługi komercyjne (AVE, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity), jak i przewozy o charakterze publicznym (Cercanías, Media Distancia, Ancho Métrico i Avant).
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku z pociągów dużych prędkości oraz dalekobieżnych Renfe skorzystało ponad 17,9 mln pasażerów. Czyli liczba podróżnych rok do roku wzrosła o prawie 1,8 mln osób, czyli o 10,9%. 20 czerwca padł dzienny rekord, gdy komercyjne pociągi przewiozły ponad 135,6 tys. osób. Wzrost w tym segmencie hiszpański przewoźnik osiągnął m.in. dzięki poprawie częstotliwości kursowania szybkich pociągów oraz poprzez skrócenie czasu podróży. Istotnym czynnikiem jest również zwiększenie liczby miejsc siedzących, dzięki wprowadzeniu nowych pociągów S106 AVE i Avlo.
Do końca czerwca Renfe przewiozło w ramach swoich usług publicznych ponad 259,5 mln pasażerów. Jest to wzrost o 2,8% w porównaniu z tym samym okresem w 2024 r., gdy pociągami podróżowało 252,4 mln pasażerów.
Jeśli spojrzymy na bardziej szczegółowe dane, to okazuje się, że ponad 235,9 miliona przypada na pociągi Cercanías, które obsługują ruch metropolitarny. Odnotowały one wzrost przewozów o 3,91% (ponad 8,8 mln pasażerów). Z usług Avant (szybkie pociągi, ale jeżdżące na krótkich trasach) skorzystało ponad 6,7 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 2,09% (ponad 139 tys. osób).

