Strona główna » Wiadomości » Kierowca cysterny, który spowodował wypadek pod Grajewem usłyszał zarzuty. Grozi mu do 10 lat więzienia

Kierowca cysterny, który spowodował wypadek pod Grajewem usłyszał zarzuty. Grozi mu do 10 lat więzienia

Redakcja
Fot. KWW PSP Białystok

Kierowca cysterny, który 3 lutego 2021 roku spowodował groźny wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Koszarówce pod Grajewem usłyszał zarzuty. Grozi mu do 10 lat więzienia. W wypadku ranny został maszynista PKP Intercity.

Do groźnego wypadku doszło 3 lutego 2021 roku około godziny 14:00. Kierowca cysterny wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg TLK 51104 relacji Gdynia Główna – Białystok. Skład był prowadzony przez lokomotywę Gama o numerach 009. Wtedy to ranny został maszynista składu, który z urazem barku trafił do szpitala. Kierowca ciężarówki wyszedł z wypadku bez większych obrażeń, a dzisiaj usłyszał zarzuty. Według kodeksu karnego, kto „sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób, albo mieniu w wielkich rozmiarach”, podlega karze od roku do 10 lat więzienia. Na pokładzie pociągu znajdowało się około 40 osób.

Podejrzany przyznał się, ale nie jest w stanie powiedzieć, jak do tego doszło – poinformował PAP w poniedziałek szef grajewskiej prokuratury Bogusław Dereszewski.

Kierowca nie trafił do aresztu. Zastosowano wobec sprawcy środki zapobiegawcze – zakaz opuszczania kraju oraz zakaz prowadzenia działalności gospodarczej związanej z transportem ludzi i mienia. Zatrzymano mu również prawo jazdy, na co kierowca złożył zażalenie.

Obecnie trwa przygotowanie do rozprawy. Prokuratura zbiera materiał dowody w tym m.in. zapis z monitoringu lokomotywy. Równolegle prace prowadzi komisja ds. wypadków kolejowych, którzy również będą chcieli włączyć się w tok śledztwa prokuratury.

Przypomnijmy, że wskutek wypadku ruch na odcinku jednotorowej linii kolejowej nr 38 został całkowicie zatrzymany od środy (3 lutego) do piątku (5 lutego). Oprócz uszkodzenia lokomotywy, która wypadła z torów, uszkodzone zostały trzy słupy sieci trakcyjnej i torowisko. Lokomotywa była wstawiana na tory dopiero w czwartek po południu – do tego celu PKP PLK sprowadziły dźwig EDK750.

Źródło: PAP / NaKolei.pl

Podobne artykuły

0
Would love your thoughts, please comment.x