Strona główna » Wiadomości » Japonia też ma swoje rowerowe drezyny! [ZDJĘCIA]

Japonia też ma swoje rowerowe drezyny! [ZDJĘCIA]

Mateusz Marczewski
Fot. www.japan-guide.com

Kraj kwitnącej wiśni jest znany z niezwykle szybkiej i punktualnej kolei. Ale od 2012 roku oprócz przejazdu Koleją Dużych Prędkości w Japonii warto wybrać się na coś znacznie wolniejszego. Ciekawą atrakcją turystyczną jest przejazd rowerową drezyną!

Japonia słynie z pięknych krajobrazów na terenach wiejskich.  Dość oryginalną atrakcją turystyczną, która pozwala na obserwację oraz nacieszenie się owymi widokami, jest Dawna Kolej Kamioka w Prefekturze Gifu. To linia składająca się w 60% z tuneli i mostów, która zaprzestała działalności w 2004 roku. Chęć zachowania i wykorzystania majątku kolejowego w pierwotnej formie doprowadziła do narodzin kolejowego roweru górskiego „Gattan Go!!”.

Fot. www.japan-guide.com

Gattan Go!! to nowy rodzaj przejażdżki z udziałem dwóch rowerów górskich przymocowanych do metalowej ramy z wałkami prowadnicowymi produkowanymi lokalnie w Kamioce. Osoby jadące takimi rowerowymi drezynami jeżdżą po torach, ciesząc się wibracjami typowymi dla przejazdów starszymi pociągami. Wśród wielu miłośników kolei występuje nostalgia za regularnym stukotem. Niezależnie od motywacji, lokalna atrakcja robi furorę i przyczynia się do rewitalizacji regionu.

Fot. www.japan-guide.com

W 2012 r. otwarto dla drezynowych „rowerzystów” trzykilometrową trasę Town Course, a w 2018 r. dodano osobną, drugą część – Canyon Course. Obie trasy liczą około trzech kilometrów w jedną stronę. Turyści potrzebują około 40-60 minut, by pokonać je w obie strony. Trasa Miejska zaczyna się i kończy przy dawnej stacji końcowej Okuhida Onsen-guchi, natomiast Trasa Kanionowa zaczyna się i kończy przy dawnej stacji Urushiyama, położonej dalej w dolinie.

W punkcie zwrotnym zawodnicy zsiadają na kilka minut z drezyn, a rowery są zawracane. Ponieważ nachylenie trasy jest łagodne, a pojazdy są wspomagane elektrycznie, jazda w obu kierunkach nie wymaga zbyt wiele siły i jest szczególnie łatwa w kierunku zjazdowym. Przejażdżki odbywają się mniej więcej raz na godzinę, a przed wyruszeniem w drogę uczestnicy muszą wziąć udział w krótkim szkoleniu na temat bezpieczeństwa.

fot. www.japan-guide.com

Wcześniejsza rezerwacja nie jest wymagana, ale jest zalecana. Rezerwacji można dokonać przez Internet, telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Co ważne, atrakcja jest nieczynna zimą! Warto w tym momencie nadmienić, że w Polsce mamy podobną atrakcję w Uhercu – „Drezyny rowerowe” to nazwa atrakcji oferowanej w naszych polskich Bieszczadach. Tak prezentuje się polska wersja atrakcji:

Fot. www.drezynyrowerowe.pl

Warto wspomnieć, że „Drezyny Rowerowe” swoje usługi świadczą na linii kolejowej nr 108, która niedawno została udrożniona, aby możliwe było prowadzenie pociągów do Krościenka, skąd zabierani byli uchodźcy z Ukrainy – więcej informacji.

Podobne artykuły