Zakończono prace remontowe stacji kolejowej Stalowa Wola Rozwadów w województwie podkarpackim. Przebudowa kosztowała ok. 15,3 mln złotych.
Historia dworca sięga 1888 roku. Wtedy też, przy okazji budowy linii kolejowej pomiędzy Rozwadowem a Dębicą, wybudowano jego część północną wraz z łącznikiem, natomiast pod koniec XIX wieku powstała część południowa o bliźniaczym wyglądzie, wzniesiona przy okazji uruchomienia linii kolejowej pomiędzy Rozwadowem a Przeworskiem.
Udostępniając podróżnym po modernizacji zabytkowy dworzec Stalowa Wola Rozwadów, przywracamy pamięć o roli, jaką kolej odegrała w rozwoju Podkarpacia. Jestem przekonany, że obiekt ten nie tylko poprawi standard obsługi pasażerów, ale także przyczyni się do budowy silnej pozycji gospodarczej całego regionu – powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Renowacji między innymi poddana została elewacja z gzymsami wraz opaskami dookoła okien i drzwi. Na elewacji pojawiły się podświetlane napisy „Stalowa Wola Rozwadów” wraz logotypem PKP S.A. oraz odtworzony został napis „Rozwadów” po południowo-wschodniej stronie budynku.

fot. PKP S.A.
W środku budynku na nowo utworzonej poczekalni rozstawiono ławki, kosze oraz gabloty z rozkładem jazdy pociągów. Ustawiono również elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów. Zbudowane zostały nowe toalety, pomieszczenie kasy biletowej, a także wydzielono miejsce na niewielki lokal komercyjny. Na piętrze znajdują się pomieszczenia dla spółek kolejowych oraz posterunek Służby Ochrony Kolei. Pozostałe wolne pokoje zarówno na parterze jak i na piętrze zostały oddane na potencjalny wynajem.
W budynku i jego otoczeniu pojawiło się energooszczędne oświetlenie LED wraz z automatyką sterującą. Zainwestowano również w niskoemisyjne kotły gazowe. Dodatkowo ogrzewanie dworca wesprze wentylacja z odzyskiem ciepła. Z kolei, żeby uniknąć jego strat została zamontowana nowa stolarka okienna i drzwiowa oraz kurtyny powietrzne przy wejściach do holu.
Na terenie wokół dworca zainwestowano w nowe chodniki i miejsca postojowe. Wybudowano również wiatę rowerową przechowywująca do 16 jednośladów. Wycięto jednak drzewo znajdujące się kilka metrów obok krawędzi peronu.
Dworzec został również wzbogacony o elementy ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym, takimi jak mapa dotykowa dworca, oznaczenia w alfabecie Braille’a oraz specjalne ścieżki.